Direktlänk till inlägg 5 december 2010

KATASROFBAK

Av mellar - 5 december 2010 16:13

DOM HADE GLÖMT BORT, FÖR DET ÄR INTE ALLTID MAN KOMMER IHÅG...

(Dotterns kloka ord ;)

 

  

 

 

 

 

 

Lussekatten jamar, glöggen tiger still
Å det enda som pepparkakan vill
Är dansa, dansa, pepparkakan vill dansa
Dansa, dansa, pepparkakan vill dansa

 

För stjärnorna i kväll

 

 

 

 

Årliga baket...

 

  

 

Idag har årets "stora" pepparkaksbak utförts... Ja - jag minns det som ett ohyggligt project... ALDRIG ville degen ta slut - och hur mycket man än "kavlade ut", "åt upp", "kavlade ut" och "åt upp", så hade degen en tendens till att ALDRIG vilja gå åt. Det slutade oftast efter ett par timmars bakning med en rätt kass mage samt määäängder utav antingen tjocka o mjöliga eller tunna o brända pepparkakor...

Och ärligt förresten - vem tycker egentligen ens OM dessa hemmagjorda???

Nä; tror det här med att baka pepparkakor egentligen är en "täckmantel" för en mer legitim peppar-kake-degs-ätning... ;)

 

 

MEN; dagens bak var i alla fall raskt avklarat... Ja - med raskt menar jag VERKLIGEN RASKT... DVS, har ni någonsin sett Clark Kent byta om för att bli Stålmannen???

 

PRECIS!!!

 

 

  

 

 

DET mina kära vänner är vad jag menar med att vara rask. För degen tog verligen slut - bara sådär - super kvickt! ;)

 

VARFÖR - HUR???

 

JO; första plåten lyckades jag förlägga på golvplan... Så den skall användas som prydnader och hängas upp högt och lågt lite här och där här hemma...

 

Andra plåten fick min kära vän (vegan ;) Anna äran att ombesörja, då min dotter efter första plåtens misär inte ville anförtro mig med det momentet längre... Andra plåten blev då till hälften uppäten INNAN gräddning av Anna herself - den andra halvan ligger nu och väntar på glacering...

 

Tredje plåten lyckades helt förträngas, glömdes totalt bort att den stod i ugnen fram tills dess att ett svart moln la sig över hela bostadsområdet och doften av en ANING för välgrillade pepparkakor gjorde sig påmind... Den plåten bjuds just nu bort till högstbjudande på blocket - hört det mesta kan säljas där ;)

 

Sen var degen slut!?! Vad som sedan hände med den restrerande degen vet jag inte, men kan ana dock... ;)

 

Sonen ville baka i typ fem minuter utan att lyckas skapa en ENDA kaka... Han visste att det bara var de som bakade som fick äta utav degen nämligen...

Dottern sedan - som var den enda som lyckades tillverka kakor lämnades ensam i köket stundvis, hon klagar nu över magont... ;)

 

 

MEN nu är julbaket gjort och det hela slutade med att vi gick till Konsum och köpte nya - FINA pepparkakor...

Men vi kommer att äta dem i doften av hemmagjorda i alla fall ;)

 

(Tack Anna o Jossa för supporten ;)

 

 

 

 

Life goes on...

  

 

 

 TREVLIG ANDRA ADVENTS KVÄLL

KRAM

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellar - 13 mars 2013 18:08

- VI KANSKE INTE KAN FÖRÄNDRA VÄRLDEN - - KANSKE INTE DE RUNT OMKRING OSS - - MEN KANSKE VI KAN FÅ MÄNNISKOR ATT TÄNKA TILL - - TÄNKA OM - - TÄNKA NYTT - - DET BEHÖVER INTE VARA EN OMÖJLIGHET - - BARA VI GÖR ETT FÖ...

Av mellar - 14 april 2012 23:41

Maybe I'm not listening... ...so blame it on my A.D.D     Denna kåk har varit våranuti många herrans år.   (Japp, det stämmer. I trettiofyra år har jag bebott denna kropp. )   Denna kåk har varit våroch det har nog satt sina spår. ...

Av mellar - 13 april 2012 20:24

EN LIVSLÅNG KÄRLEKSAFFÄR         Fem år av vänskap...    För fem år sedan satt min Leo o jag en dag på jobbet o pratade, hon ville ha motivation till att sluta röka - jag ville stötta... Vi bestämde oss då för att lägga en peng för v...

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT            Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....       Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då ...

Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD... MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)            Teknikens under var det ja...     ...Ta det lugnt, ha det bra,du är värd att koppla avLuta dej lugnt tillbaka, välj rätt apparat...       ...Så har då...

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards