Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

SOM DU SÅR FÅR DU SKÖRDA

Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD...

MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)

 

  

 


 


Teknikens under var det ja...


 


...Ta det lugnt, ha det bra,
du är värd att koppla av
Luta dej lugnt tillbaka,

välj rätt apparat...
 
 


 


...Så har då även jag ÄNTLIGEN tagit ytterligare ett raskt steg in i verkligheten... Jag har skaffat INTERNET - TRÅDLÖST!! Ja - det är något som säkerligen ses som en självklarhet i dagens samhälle - men WTF...  varför göra något enkelt för sig??  Men nu gick det verkligen inte att komma undan, då dotterns skolarbete har börjat baseras mycket på att man har denna


NYMODERNITET! ;)


 


...Glöm all död tid!
Lägg pengarna på ny teknik.
Ja, så enkelt köp dej fri,
billigt för ett fint liv...



Min dotter har nu under ett och ett halvt års tid tjatat, beklagat, misströstat, o GNÄLLT på sin kära moder, som är den enda i denna delen av världen som inte innehar ett trådlöst nätverk...

OCH; tillråga på det så maxar denna moder detta med att vara den enda i hela världen som endast innehar tjocktv... dvs, ANTIKTV, till min sons stora bekymmer och sorg.

Själv brukar jag då kontra mina kära barn med att, "på min tid så lekte man med trådrullar o spelade kula" ... men den funkar tyvärr inte så bra längre - då deras KÄRA mormor har talat om för dem att, "så var det minsann inte alls"...


TACK kära mamma... ;) 




...Välj va du vill ha, tusen och en kanal
en minut är var det tar
värm din egen videomat
Vad ska du med teknik,
när det rör sej i ditt undre liv?
Är du ensam? Ingen kris
Kärlek finns med batteri...


 


...Du kan glömma dina ensamma stunder
Du kan lita på teknikens under.


 




MEN: en fundering jag helt osökt kommer att tänka på när man cirkulerar kring detta med teknik... Man skjuter upp människor till månen, man utvecklar maskiner som tillverkar så sjuka saker som t.ex bananskivare... för att inte tala om hur snabbt utvecklingen kringa tv, tvätt o diskmaskiner har gått....



Men det jag har funderat på äro följande!!



VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN

SER DEN FÖRBANNADE CREME FRAICHE BURKEN LIKADAN UT ÄN??




För det kan väl inte bara va jag som rent ut sagt HATAR att ta bort den där folien, som med ett "pluoff" ger efter o ALLTID stänker ner dina kläder... o sen sitter hälften av creme fraichen fortfarande kvar, antingen på folien eller i den dära kanten som är längst upp på burkens sida (som antagligen är oraken till det dära "pluoffet")... Dessutom, oftast när du väl behöver din creme fraiche som mest - är just när du står MITT I MATLAGNINGEN, o därför inte alls har tid till att varken torka rent kläder eller skrapa kanter i burken.



Det kan väl inte bara va jag som har irriterat mig på detta ilands problem??



Jo; och när jag nu ändå funderar på detta med utveckling så kom jag att tänka på en annan rätt irriterande sak oxå....



TUBEN




Menar, VARFÖR rundar de inte hörnen på ost, kaviar eller tandkrämstuben... ?? 

För fan så irriterande det är, när de vassa kanterna på tuben snittar upp plasten på t.ex köttförpackningen när du packar dina varor, eller vad värre är -  snittar upp din EGENKÖPTA plastkasse...

JA; för de jävlarna (plastkassarna alltså) kostar ju en halv förmögenhet nu för tiden, o då vill man ju gärna hinna få hem varorna i den åtminstone... 


Ja, i prissättningen för plastkassar har då inte utvecklingen stannat av kan man ju lugnt säga... ;)


Slutligen behöver jag nog bara säga


PLASTFOLIE



så fattar ni själva vad jag menar ;)


 




At the end of a smile; there's a laugh 'n a half

  





Ha nu en bra kväll

KRAM från bittersöta Leon






 


 







 





 









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellar - 13 mars 2013 18:08

- VI KANSKE INTE KAN FÖRÄNDRA VÄRLDEN - - KANSKE INTE DE RUNT OMKRING OSS - - MEN KANSKE VI KAN FÅ MÄNNISKOR ATT TÄNKA TILL - - TÄNKA OM - - TÄNKA NYTT - - DET BEHÖVER INTE VARA EN OMÖJLIGHET - - BARA VI GÖR ETT FÖ...

Av mellar - 14 april 2012 23:41

Maybe I'm not listening... ...so blame it on my A.D.D     Denna kåk har varit våranuti många herrans år.   (Japp, det stämmer. I trettiofyra år har jag bebott denna kropp. )   Denna kåk har varit våroch det har nog satt sina spår. ...

Av mellar - 13 april 2012 20:24

EN LIVSLÅNG KÄRLEKSAFFÄR         Fem år av vänskap...    För fem år sedan satt min Leo o jag en dag på jobbet o pratade, hon ville ha motivation till att sluta röka - jag ville stötta... Vi bestämde oss då för att lägga en peng för v...

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT            Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....       Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då ...

Av mellar - 28 september 2011 15:52

ÄVEN EN KROKIG VÄG KAN FÖRA DIG RAKT FRAM               "Livet är en strid. Striden är en kamp. Kampen är en häst. Hästen är en dragare. Dragaren är ett stadsbud. Stadsbudet är en knöl. Knölen är en potatis.   A...

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards