Alla inlägg under september 2011

Av mellar - 28 september 2011 15:52

ÄVEN EN KROKIG VÄG KAN FÖRA DIG RAKT FRAM

 

 

 

 

 

 

 

"Livet är en strid.

Striden är en kamp.

Kampen är en häst.

Hästen är en dragare.

Dragaren är ett stadsbud.

Stadsbudet är en knöl.

Knölen är en potatis.

 

Alltså är livet en potatis."

 

  


 


 


 

Jaha ja; tänkte börja blogga lite igen... vi får se hur det går och om det är någon som orkar läsa om mitt katastrofala liv o leverne! ;)



 



Att koka en Risotto äro...

...som att göra en höna av en fjäder...



 

Har aldrig tillagat en ÄKTA Risotta, om än knappt ätit det ens.

MEN, med tankte på hur det tycks ha gått en epidemi i matkulturen, där Risotton spridit sig likt maginfluensa, så vill även jag ge den en chans...

SÅ; jag köpte mig ett paket "Risottoris" o följde anvisningen på baksidan slaviskt... Receptet för Risotto var dock inte en sådan enkel häll - på - två - dl - ris - till - fyra - dl - vatten - o - låt - koka - tills - det - kokar - över - o - börjar - lukta - bränt - anvisning... Nej, där va en "bruksanvisning" utan dess like...


Ja, jag började följa anvisningen slaviskt som sagt...


ÄNDA TILLS JAG KOM TILL PUNKT TRE!!


"Häll på vinet o låt det dunsta"


Men hallå!! "Låt det dunsta" ??


Vem fan (i nyktert tillstånd o vid sina sinnens fulla bruk ;) skulle offra sitt vin till en gryta - för att sedan låta det DUNSTA VÄCK!!??


Jag gjorde naturligtvis som där stod i receptet - men såg dock till att raskt slänga fram huvudet över kastrullen o låta ångorna träffa mitt ansikte...  Jag såg till att inhalera med djupa andetag o vet fan inte om där var ångorna från alkoholen, eller avsaknaden utav syre som gjorde mig yr, men jag blev alldeles snurrig... i vilket fall som helst, så kan jag lova er att den alkohol som ångades upp - ångades rakt upp i mitt huvud! ;)



Om jag kommer att göra Risotto igen?? 

 

Absolut...


...eller vänta...


...jag behöver ju ej det...


...FÖR JAG HAR FAN RISOTTO TILL TIO PERSONER TILLAGAT NU...


...Och så vidare gott tycker jag nog inte att det var heller...


...så nej, Risottoepidemin är inget som kommer att smitta mig!





Ha en bra kväll mina vänner!

Kram o Puss


  









 










 

 



 

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards