Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

LÖRDAG HELA VECKAN?

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG

INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT


  




Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....




Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då får man inte en sjukdom....

Dottern: Jo, men då får man ju en annan sjukdom istället av allt ätande....

Sant.... ;)



  


 


Jaha; då sitter det svenska folket i någons soffa o dinerar flytande föda ikväll, nice... Fredag = Fredagsmys... Själv sitter jag med ett glas mineralvatten - men det är GOTT vatten... o alla drycker ska ju ändå kissas ut inom en snar framtid.... SÅ - WHATEVER... (sa den något bittra o missunnsanna surkärringen från SIN soffa ;)

 

 

 

WHAT GOES AROUND COMES AROUND....

 

 

GODE TID säger jag bara... !!

Har en sådan tvättzink i badrummet... o hur ofta använder man en sådan egentligen... Ja; skulle nästan kunna sträcka mig så långt som till "vad" använder man en sådan till... För vem fan skitar ner sina kläder så till den milda grad att kläderna inte kan läggas i tvättmaskinen?? 

Nä; jag använder hela zinken som klädsamlarplats, o även till smink o hårsaker... inte helt praktiskt men när ytan behövs så gör den det o då används den oxå - så det så! Alltså - jag har tryckt ner allt i hoven, under de år jag haft densamme... o under alla dessa år så har jag gått o tänkt att jag skall åka till någon byggmarknad för att investera i någon form av träskiva, att såga till o på ett väldigt fiffigt sätt således fixa ett litet avställningbord.... Lite inspirerad av Martin Timell där ;)

MEN; att ta sig till en bygghandel är inget en tös som jag gör "bara sådär" o tiden går... tanken är god.... o har även stannat vid tanke.... ÄNDA TILLS (!!??) jag en dag i förr förra veckan fick syn på en PERFEKT träskiva ståendes intill sophusets yttersida.... "Den hade varit PERFA" tänkte jag men då den stod lite snyggt lutad på sidan om så våga jag ej ta den... Kanske en granne som bara ställt den där tillfälligt. (Hade ju en växa-säng som tidigare stod "lite tillfälligt" placerad ute på parkeringen så konstigare saker än en träskiva på vift har skett i vårat kvarter ;) Och sedan bör även tilläggas att vi har en grannsamverka hos oss som är VÄRRE än djungeltelefonen - så man hade knappast kunnat kånkat iväg med träskivan obemärkt....

ALLTSÅ; jag lät den vara...

MEN; dagarna gick o när den stått på samma placering under någon vecka så kände jag att "NU JÄVLAR I ATT ÄR DET DAX" o kånkade hem träbråtet, o visst var det väl ändå ett kall från han däruppe att jag som tänkt införskaffa en sådan skulle finna en utanför mitt hem... Måste funnits en mening med detta - ABSOLUT!! 

 

SEN; idag när jag talade med min kära exman i telefon, så frågade jag han om han möjligtvis kunde råka ha en såg liggandes... "Jaaaa" svarade han lite tvekande... (kanske trodde jag sett på Joe Labero´s shower eller något liknande ;) "Jo", sa då jag... drog den långa historien om zinken, vad jag tänkt o aldrig kommit till skott med.... och om TRÄSKIVAN.

"Ah", svarade han.... "Det är inte ok att lämna en träskiva utomhus så, man får ej lämpa av skräp på det sättet, nästan straffbart"

"Nej jag vet sa jag, men va ju kanon för mig, för en sådan skiva var precis vad jag ville ha... den går att fixa till"

"Jo, det va ju så att återbruket aldrig har öppet", svarade då min EXMAN!!?? "Så - det var jag som "ställde" den där"

 

ALLTSÅ - mina kära vänner!!??

 

Det var min exman som hade "ställt av" VÅRAN gamla skrivbordsskiva där, ett skrivbord jag själv har innehaft i ca tio års tid, o det var den skivan jag sen kånkat upp o tyckt var ett riktigt fynd, o som jag så skyldigt hade sneglat på o velat tjuva hem, o som jag sedan tog mod till mig att sno... från min exman då alltså.... o femtio procent tillhörde en gång i tiden även mig självt ... 

 

Frågor på de?? ;)

 

God kväll mina vänner... livet spelar oss många spratt - o ibland är livet bra härligt att leva 

  

 












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellar - 13 mars 2013 18:08

- VI KANSKE INTE KAN FÖRÄNDRA VÄRLDEN - - KANSKE INTE DE RUNT OMKRING OSS - - MEN KANSKE VI KAN FÅ MÄNNISKOR ATT TÄNKA TILL - - TÄNKA OM - - TÄNKA NYTT - - DET BEHÖVER INTE VARA EN OMÖJLIGHET - - BARA VI GÖR ETT FÖ...

Av mellar - 14 april 2012 23:41

Maybe I'm not listening... ...so blame it on my A.D.D     Denna kåk har varit våranuti många herrans år.   (Japp, det stämmer. I trettiofyra år har jag bebott denna kropp. )   Denna kåk har varit våroch det har nog satt sina spår. ...

Av mellar - 13 april 2012 20:24

EN LIVSLÅNG KÄRLEKSAFFÄR         Fem år av vänskap...    För fem år sedan satt min Leo o jag en dag på jobbet o pratade, hon ville ha motivation till att sluta röka - jag ville stötta... Vi bestämde oss då för att lägga en peng för v...

Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD... MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)            Teknikens under var det ja...     ...Ta det lugnt, ha det bra,du är värd att koppla avLuta dej lugnt tillbaka, välj rätt apparat...       ...Så har då...

Av mellar - 28 september 2011 15:52

ÄVEN EN KROKIG VÄG KAN FÖRA DIG RAKT FRAM               "Livet är en strid. Striden är en kamp. Kampen är en häst. Hästen är en dragare. Dragaren är ett stadsbud. Stadsbudet är en knöl. Knölen är en potatis.   A...

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards