Direktlänk till inlägg 2 november 2010

JULBORD

Av mellar - 2 november 2010 17:46

KÄRLEKEN ÄR SOM ETT FANTASTISKT JULBORD

ETT FANTASTISKT JULBORD, DET ÄR KÄRLEK!

  

 

 

 

  

  

JAG ÄLSKAR JULMAT - PUNKT.

 

 

Åh... nu står julen snart vid dörren och vill in. Jag är ingen stor fan av julen "himself" MEN, man måste fira den redigt så traditionerna förs vidare till den yngre generationen...

Dessutom så är jultomten redan i nuläget alldeles för tjock för att det skall vara bra för hans egen hälsa - och tänk då om vi alla slutade att fira julen (det vill säga att han behöver motionen ;) och gjorde honom arbetslös... Kanske skulle börja att tröstäta... Eller vad värre vore, han kanske tappade mataptiten... blev deprimerad... mager... OCH VAD SKULLE DÅ HÄNDA TRO???

JO; han hade nog farit rakt ner genom skorstenen med en jäkla DUNS!

 

FAN VA ARG HAN DÅ HADE BLIVIT!!  ;)

 

  

  

  

 

  

Men; skall man göra mig lycklig så skall man i alla fall bjuda mig på JULMAT. För jag är julbordets främsta idoldyrkare. Jag måste även vara den ultimata "idolfanen" av julbord, då jag ALDRIG verkar tröttna på julmat. Nej - likt ett barn som ser fram emot sina julklappar - så ser jag fram emot julmaten. Hade lätt kunnat önskat mig ett julbord i födelsedagspresent - om det hade funnits att förtära i maj... :)

Jag kan dock ibland sakna en regelrätt bok i hur man taktiskt skall gå tillväga i att äta, för att få ut så mycket som möjligt av sitt julbordsbesök. För ibland känns det som att ögat och kärleken vill mer än magen och kroppen. Det får bara inte PLATS... 

Så; finns det någon form utav taktik som skulle kunna passa sig bättre än någon annan hade jag gärna testa den... Kanske där även krävs ett par julbord i rent "övnings syfte" oxå ;)

  

Bör man vara mätt, lite hungrig eller helt enkelt utsvulten??

Bör man skita i potatisen (som pappan i Sunes jul rekommenderar... klok man de ;) eller skall man bara ta några potatisar eller hela kastrullhistorian??

Bör man lägga "magsäcksutrymme" på att äta av godisbordet - och hur länge kan man sitta kvar innan de kastar ut mig??

 

Bra saker att veta så chansen att kunna pressa ner liiite mer mat/godis ökar...

 

Ja, kära vänner... Ni märker här vilka funderingar som ryms i denna lilla hjärna... Och nu vet jag fan inte ens om jag bara får äta något julbord i huvud taget i år för...

  

DET KOSTAR JU SÅ FÖRBANNAT MYCKET!!  ;)

  

  

  

Alla sätt är bra utom dom dåliga

  

 

 

 

 

Ikväll blir det inget julbord i alla fall

Ha det bra vänner

Kram

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellar - 13 mars 2013 18:08

- VI KANSKE INTE KAN FÖRÄNDRA VÄRLDEN - - KANSKE INTE DE RUNT OMKRING OSS - - MEN KANSKE VI KAN FÅ MÄNNISKOR ATT TÄNKA TILL - - TÄNKA OM - - TÄNKA NYTT - - DET BEHÖVER INTE VARA EN OMÖJLIGHET - - BARA VI GÖR ETT FÖ...

Av mellar - 14 april 2012 23:41

Maybe I'm not listening... ...so blame it on my A.D.D     Denna kåk har varit våranuti många herrans år.   (Japp, det stämmer. I trettiofyra år har jag bebott denna kropp. )   Denna kåk har varit våroch det har nog satt sina spår. ...

Av mellar - 13 april 2012 20:24

EN LIVSLÅNG KÄRLEKSAFFÄR         Fem år av vänskap...    För fem år sedan satt min Leo o jag en dag på jobbet o pratade, hon ville ha motivation till att sluta röka - jag ville stötta... Vi bestämde oss då för att lägga en peng för v...

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT            Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....       Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då ...

Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD... MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)            Teknikens under var det ja...     ...Ta det lugnt, ha det bra,du är värd att koppla avLuta dej lugnt tillbaka, välj rätt apparat...       ...Så har då...

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards