Direktlänk till inlägg 30 november 2010

MITT RUM

Av mellar - 30 november 2010 19:12

UNDERSKATTA ALDRIG ETT LITET RUM - DET KAN GE UTRYMME FÖR STORA TANKAR!

  

 

 

 

Åh... Give me a break!

 

 

Badrummet...

 

 

 

Alla vet att det finns två tillfällen då vi som föräldrar ALDRIG varit "hetare än någonsin".

 

 

1. När vi talar i telefonen

 

2. När vi är i badrummet

 

 

 

Det spelar ingen roll om vi varit TILLGÄNLIGA, MOTTAGLIGA, FRIA FÖR SAMTAL heeeela dagen lång - enda fram tills dess att TELEFONEN RÅKAR RINGA; nej då helt plötsligt vill de kära barnen lösa ALLA VÄRLDENS SMÅ OCH STORA PROBLEM MED SINA UNDERBARA FÖRÄLDRAR.

 

Jag tror ni alla känner igen hur de står där i bakgrunden och tusentals gånger upprepar "mamma, mamma"...

 

Underligt att det alltid blir så ;)

 

 

 

  

 

 

Detta fenomen utspelar sig även när man går in i badrummet. Förr låste jag alltid dörren för att få lite "egentid" MEN det har jag nu slutat med för det slutade alltid med att någon eller NÅGRA små varelser stod där utanför och "hade ju behövt in JUST DÅ såklart ;) Så - nu bryr jag mig inte om att låsa dörren in till badrummet längre - såvida vi inte har gäster på besök NATURLIGTVIS ;) 

 

 

MEN; vad händer då istället tror ni när jag ej låser??? JO - barnen tar detta med olåst dörr som en öppen inbjudan till "trevlig" samvaro - PÅ DASS.

 

 

Scenario som uppstått...

 

 

Jag har tänkt en vilopause... hällt upp underbart varmt vatten i badkaret, härligt skum väller nästan över kanten... Jag plumsar i och huvudet ligger på min fina badkarskudde och jag bara NJUTER av mitt avkopplande, väldoftande bad... Här skall tankar få yra fritt och avkopplingen få bli total... ÄR TANKEN.

 

 

Men vad händer istället???

 

 

Jo... Sonen kommer inrusandes... Sätter sig på toa BREDVID badkaret, tittar på mig I badkaret och utbrister " MEN MAMMA DÅ - DU FÅR JU DRA FÖR" och med ett ritsch dras duschdraperiet för och där ligger jag och tvingas lyssna på min kära sons babbel SAMTIDIGT som han sitter på toa. Det bekommer inte honom såvärst att jag är där inser jag raskt, av det enkla skälet, att han när han går ut SLÄCKER ljuset och stänger dörren.

 

 

Kvar ligger en snopen mamma - i mörkret...

 

 

"Hallå, du släckte" galer jag.

"Oj, jag glömde att du var där" hojtar sonen.

 

 

Ja... sen stiger man upp.

  

 

Men herregud, en vacker dag har de "flygit ur boet" och då kommer jag att sakna dessa ögonblick.

 

  

 

 

Tack älskade barn för att ni ger mig minnen att le åt i framtiden

  

 

 

 

 

 

TREVLIG KVÄLL!

KRAM OCH PUSS

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellar - 13 mars 2013 18:08

- VI KANSKE INTE KAN FÖRÄNDRA VÄRLDEN - - KANSKE INTE DE RUNT OMKRING OSS - - MEN KANSKE VI KAN FÅ MÄNNISKOR ATT TÄNKA TILL - - TÄNKA OM - - TÄNKA NYTT - - DET BEHÖVER INTE VARA EN OMÖJLIGHET - - BARA VI GÖR ETT FÖ...

Av mellar - 14 april 2012 23:41

Maybe I'm not listening... ...so blame it on my A.D.D     Denna kåk har varit våranuti många herrans år.   (Japp, det stämmer. I trettiofyra år har jag bebott denna kropp. )   Denna kåk har varit våroch det har nog satt sina spår. ...

Av mellar - 13 april 2012 20:24

EN LIVSLÅNG KÄRLEKSAFFÄR         Fem år av vänskap...    För fem år sedan satt min Leo o jag en dag på jobbet o pratade, hon ville ha motivation till att sluta röka - jag ville stötta... Vi bestämde oss då för att lägga en peng för v...

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT            Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....       Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då ...

Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD... MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)            Teknikens under var det ja...     ...Ta det lugnt, ha det bra,du är värd att koppla avLuta dej lugnt tillbaka, välj rätt apparat...       ...Så har då...

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards