Alla inlägg under oktober 2011

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG

INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT


  




Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....




Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då får man inte en sjukdom....

Dottern: Jo, men då får man ju en annan sjukdom istället av allt ätande....

Sant.... ;)



  


 


Jaha; då sitter det svenska folket i någons soffa o dinerar flytande föda ikväll, nice... Fredag = Fredagsmys... Själv sitter jag med ett glas mineralvatten - men det är GOTT vatten... o alla drycker ska ju ändå kissas ut inom en snar framtid.... SÅ - WHATEVER... (sa den något bittra o missunnsanna surkärringen från SIN soffa ;)

 

 

 

WHAT GOES AROUND COMES AROUND....

 

 

GODE TID säger jag bara... !!

Har en sådan tvättzink i badrummet... o hur ofta använder man en sådan egentligen... Ja; skulle nästan kunna sträcka mig så långt som till "vad" använder man en sådan till... För vem fan skitar ner sina kläder så till den milda grad att kläderna inte kan läggas i tvättmaskinen?? 

Nä; jag använder hela zinken som klädsamlarplats, o även till smink o hårsaker... inte helt praktiskt men när ytan behövs så gör den det o då används den oxå - så det så! Alltså - jag har tryckt ner allt i hoven, under de år jag haft densamme... o under alla dessa år så har jag gått o tänkt att jag skall åka till någon byggmarknad för att investera i någon form av träskiva, att såga till o på ett väldigt fiffigt sätt således fixa ett litet avställningbord.... Lite inspirerad av Martin Timell där ;)

MEN; att ta sig till en bygghandel är inget en tös som jag gör "bara sådär" o tiden går... tanken är god.... o har även stannat vid tanke.... ÄNDA TILLS (!!??) jag en dag i förr förra veckan fick syn på en PERFEKT träskiva ståendes intill sophusets yttersida.... "Den hade varit PERFA" tänkte jag men då den stod lite snyggt lutad på sidan om så våga jag ej ta den... Kanske en granne som bara ställt den där tillfälligt. (Hade ju en växa-säng som tidigare stod "lite tillfälligt" placerad ute på parkeringen så konstigare saker än en träskiva på vift har skett i vårat kvarter ;) Och sedan bör även tilläggas att vi har en grannsamverka hos oss som är VÄRRE än djungeltelefonen - så man hade knappast kunnat kånkat iväg med träskivan obemärkt....

ALLTSÅ; jag lät den vara...

MEN; dagarna gick o när den stått på samma placering under någon vecka så kände jag att "NU JÄVLAR I ATT ÄR DET DAX" o kånkade hem träbråtet, o visst var det väl ändå ett kall från han däruppe att jag som tänkt införskaffa en sådan skulle finna en utanför mitt hem... Måste funnits en mening med detta - ABSOLUT!! 

 

SEN; idag när jag talade med min kära exman i telefon, så frågade jag han om han möjligtvis kunde råka ha en såg liggandes... "Jaaaa" svarade han lite tvekande... (kanske trodde jag sett på Joe Labero´s shower eller något liknande ;) "Jo", sa då jag... drog den långa historien om zinken, vad jag tänkt o aldrig kommit till skott med.... och om TRÄSKIVAN.

"Ah", svarade han.... "Det är inte ok att lämna en träskiva utomhus så, man får ej lämpa av skräp på det sättet, nästan straffbart"

"Nej jag vet sa jag, men va ju kanon för mig, för en sådan skiva var precis vad jag ville ha... den går att fixa till"

"Jo, det va ju så att återbruket aldrig har öppet", svarade då min EXMAN!!?? "Så - det var jag som "ställde" den där"

 

ALLTSÅ - mina kära vänner!!??

 

Det var min exman som hade "ställt av" VÅRAN gamla skrivbordsskiva där, ett skrivbord jag själv har innehaft i ca tio års tid, o det var den skivan jag sen kånkat upp o tyckt var ett riktigt fynd, o som jag så skyldigt hade sneglat på o velat tjuva hem, o som jag sedan tog mod till mig att sno... från min exman då alltså.... o femtio procent tillhörde en gång i tiden även mig självt ... 

 

Frågor på de?? ;)

 

God kväll mina vänner... livet spelar oss många spratt - o ibland är livet bra härligt att leva 

  

 












Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD...

MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)

 

  

 


 


Teknikens under var det ja...


 


...Ta det lugnt, ha det bra,
du är värd att koppla av
Luta dej lugnt tillbaka,

välj rätt apparat...
 
 


 


...Så har då även jag ÄNTLIGEN tagit ytterligare ett raskt steg in i verkligheten... Jag har skaffat INTERNET - TRÅDLÖST!! Ja - det är något som säkerligen ses som en självklarhet i dagens samhälle - men WTF...  varför göra något enkelt för sig??  Men nu gick det verkligen inte att komma undan, då dotterns skolarbete har börjat baseras mycket på att man har denna


NYMODERNITET! ;)


 


...Glöm all död tid!
Lägg pengarna på ny teknik.
Ja, så enkelt köp dej fri,
billigt för ett fint liv...



Min dotter har nu under ett och ett halvt års tid tjatat, beklagat, misströstat, o GNÄLLT på sin kära moder, som är den enda i denna delen av världen som inte innehar ett trådlöst nätverk...

OCH; tillråga på det så maxar denna moder detta med att vara den enda i hela världen som endast innehar tjocktv... dvs, ANTIKTV, till min sons stora bekymmer och sorg.

Själv brukar jag då kontra mina kära barn med att, "på min tid så lekte man med trådrullar o spelade kula" ... men den funkar tyvärr inte så bra längre - då deras KÄRA mormor har talat om för dem att, "så var det minsann inte alls"...


TACK kära mamma... ;) 




...Välj va du vill ha, tusen och en kanal
en minut är var det tar
värm din egen videomat
Vad ska du med teknik,
när det rör sej i ditt undre liv?
Är du ensam? Ingen kris
Kärlek finns med batteri...


 


...Du kan glömma dina ensamma stunder
Du kan lita på teknikens under.


 




MEN: en fundering jag helt osökt kommer att tänka på när man cirkulerar kring detta med teknik... Man skjuter upp människor till månen, man utvecklar maskiner som tillverkar så sjuka saker som t.ex bananskivare... för att inte tala om hur snabbt utvecklingen kringa tv, tvätt o diskmaskiner har gått....



Men det jag har funderat på äro följande!!



VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN

SER DEN FÖRBANNADE CREME FRAICHE BURKEN LIKADAN UT ÄN??




För det kan väl inte bara va jag som rent ut sagt HATAR att ta bort den där folien, som med ett "pluoff" ger efter o ALLTID stänker ner dina kläder... o sen sitter hälften av creme fraichen fortfarande kvar, antingen på folien eller i den dära kanten som är längst upp på burkens sida (som antagligen är oraken till det dära "pluoffet")... Dessutom, oftast när du väl behöver din creme fraiche som mest - är just när du står MITT I MATLAGNINGEN, o därför inte alls har tid till att varken torka rent kläder eller skrapa kanter i burken.



Det kan väl inte bara va jag som har irriterat mig på detta ilands problem??



Jo; och när jag nu ändå funderar på detta med utveckling så kom jag att tänka på en annan rätt irriterande sak oxå....



TUBEN




Menar, VARFÖR rundar de inte hörnen på ost, kaviar eller tandkrämstuben... ?? 

För fan så irriterande det är, när de vassa kanterna på tuben snittar upp plasten på t.ex köttförpackningen när du packar dina varor, eller vad värre är -  snittar upp din EGENKÖPTA plastkasse...

JA; för de jävlarna (plastkassarna alltså) kostar ju en halv förmögenhet nu för tiden, o då vill man ju gärna hinna få hem varorna i den åtminstone... 


Ja, i prissättningen för plastkassar har då inte utvecklingen stannat av kan man ju lugnt säga... ;)


Slutligen behöver jag nog bara säga


PLASTFOLIE



så fattar ni själva vad jag menar ;)


 




At the end of a smile; there's a laugh 'n a half

  





Ha nu en bra kväll

KRAM från bittersöta Leon






 


 







 





 









Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards