Direktlänk till inlägg 17 november 2010

ÅRLIGA BADET

Av mellar - 17 november 2010 21:10

  BÖRJA MED ATT VISA UPPSKATTNING TILL ANDRA OCH DU SKALL FINNA UPPSKATTNINGEN GES TILLBAKA

 

 

 

 

 

Vaaarmt var det här...

 

 

 

Idag var jag till Varmbadhuset och ja,ja,ja... JAG VAR I VATTNET - OCH NÄSTAN DOPPADE MIG HELT OCH HÅLLET!!! Man kan säga att jag inte riktigt gick hela vägen men näst intill :)

För, de flesta som känner mig vet att jag finner badandet HÖGST överskattat... Nu var detta en bassäng med 32 gradigt LJUMMET vatten ( NEJ; 32 grader är inte varmt för madam här ;) men det räckte värmemässigt till för fröken löken att i alla fall doppa ner kroppfan upp till hakan... I vanliga fall badar jag inte alls så detta var stort bara i sig självt, i och för sig så även om jag ens bara blöter tån är det fan stort i mitt fall så detta var alltså MEGASTORT... Jag bara vägrar pina mig till något som är så smärtsamt som en iskall bassäng ( ni vet det där momentet när magen skall under ytan )... Eller vad värre är - UTE I DET FRIA. Allvarligt - varför göra det när man inte måste???

 

 

 

DET ÄR JU INTE SKÖNT!!!

 

  

 

 

Och dessutom så får man ju en jävla massa sand både här och DÄR till råga på köpet... Matsäcken fullkomligt knastrar mellan tänderna... OCH - ni skulle bara veta vilken tid det tar mig att platta håret - som vid dopp skulle helt blivit fördärvat ;)

 Nä, på stranden hittar ni mig - I SKUGGAN - på en filt - med en FIKAKORG... Och där sitter jag HELA DAGEN och bara frossar, medans alla andra galenpannor tvingar ner sina stackars kroppar i det isande vattnet...

 

 

"Ska du inte bada, det är ju så sköööönt"

Den ständiga frågan...

 

"Nä, man måste inte bada"

Det ständiga svaret...

 

  

 

 

 

Underbart är kort mina vänner

Ta tillvara på er tid

Blicka inte bara fram på det som komma skall

Tänk inte alltför mycket tillbaka

 

 

LEV I NUET

  

 

 

 

VAR GLAD

 

 

Visst har vi som jobbar i Kommunen det bra som får bada gratis även där... Och inte heller är det helt fel att vi DAMER har ensamrätten till bassängen på Fredagskvällarna... Lite gott att äta... vin... trevligt sällskap... ljus - och FÖRFESTEN är färdig!

 

 

 VI SES DÄR PÅ FREDAGARNA FRANÖVER TYCKER JAG! ;)

 

Trevlig kväll

KRAM

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellar - 13 mars 2013 18:08

- VI KANSKE INTE KAN FÖRÄNDRA VÄRLDEN - - KANSKE INTE DE RUNT OMKRING OSS - - MEN KANSKE VI KAN FÅ MÄNNISKOR ATT TÄNKA TILL - - TÄNKA OM - - TÄNKA NYTT - - DET BEHÖVER INTE VARA EN OMÖJLIGHET - - BARA VI GÖR ETT FÖ...

Av mellar - 14 april 2012 23:41

Maybe I'm not listening... ...so blame it on my A.D.D     Denna kåk har varit våranuti många herrans år.   (Japp, det stämmer. I trettiofyra år har jag bebott denna kropp. )   Denna kåk har varit våroch det har nog satt sina spår. ...

Av mellar - 13 april 2012 20:24

EN LIVSLÅNG KÄRLEKSAFFÄR         Fem år av vänskap...    För fem år sedan satt min Leo o jag en dag på jobbet o pratade, hon ville ha motivation till att sluta röka - jag ville stötta... Vi bestämde oss då för att lägga en peng för v...

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT            Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....       Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då ...

Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD... MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)            Teknikens under var det ja...     ...Ta det lugnt, ha det bra,du är värd att koppla avLuta dej lugnt tillbaka, välj rätt apparat...       ...Så har då...

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards