Direktlänk till inlägg 1 november 2010

DIN DAG

Av mellar - 1 november 2010 17:08

ALLT SOM ROAR ÄR ETT NÖJE!

  

 

 

 

 

 

8 and life You got it

 

 

Idag fyller min goe pöjk ÅTTA år!!

 

OCH - det finns garanterat inte en levande själ i detta hushåll som kunnat missa att hans födelsedag varit i antågandet, då han i sin förväntansfulla iver över att snart fylla år, NÄST INTILL väckt oss mitt i natten för att förhöra oss om att vi är fullt medvetna om den exakta timmen till HANS DAG... ;)

 

 

MEN; det är ju så det skall vara!

 

 

Så, imorse fick jag då gå upp strax efter tuppen hade "kraxat" till... Han galer inte vad jag har hört i alla fall... ;) Sedan åkte jag över till min kära son, som tillsammans med sin syster hade tillbringat natten hos sin fader... Och visst är det en självklarhet att man sjunger, väcks och firas på morgonen, men va faaaaan; erkänn nu att det är fler än jag SOM FÖRBANNAT DENNA GALNA TRADITION...

Barn som fyller är det ju svårt, om näst intill omöjligt att "bräcka" i att förekomma dem sovandes, vilket betyder att man får stiga upp sjukligt tidigt i ett tappert försök i alla fall. Alltså är man trött som fasen och hade hellre legat till i ytterligare ett tag men "you gotta do, what you gotta do... ;)

Varm oboy och tårta serverades i alla fall till födelsedagsbarnet - i sängen naturligtvis - tillsammans med en massa paket - och i samklangen utav vacker, ljuvligt hes, morgonsång... Mmm... ;)

 (ja, ja, ja... i MIN familj så får man TÅRTA till frukost på sin födelsedag. Man kan få en smörgås oxå om man vill ha, men den får man själv hämta i köket om den önskas... ;)  

 

 

Sedan fick han naturligtvis bestämma över sin dag, vilket resulterades i att SAMTLIGA butiker i Karlskrona som INNEHAR, SKULLE KUNNA INNEHA, KANSKE INNEHAR eller BORDE INNEHA GO-GO´s (gogo´s är små plastfigurer) genomsöktes samt inhandlades.... Han köpte även en liten radiostyrd mini - helikopter, som hans pedagogiska föräldrar slet upp MITT INNE PÅ GÅGATAN för att deras underbarn skulle få köra runt den och testa... Och OJ vad helikoptrar kan FLYGA  RUNT ;)

 

Lunchen fick bli favoriträtten för min son... Han har två favoriträtter har han berättat för mig tidigare...

 

1. Kebab med strips

2. Kebab med ris

 

MEN; dagen till ära ville han ha BÅDE Gyros samt Kebab... Och det - mina kära vänner - är en uppgradering - ifrån förra årets födelsedagslunch - som var...

 

1. Korv med bröd

 

 

Så, trots hård "restaurangpropaganda" från både föräldrar samt syster så var det Kebab till lunch som det fick bli. Han bara äääälskar det! :)

Vi hann även med ett besök till biltvätten, ett rätt "billigt" nöje för de små att hänga med på... JA - det var min sons önskan... typ ;)

 

 

 

 

GRATTIS min kära son

  

 

 

 

 

Lite kul...

 

Såg en kille på stan med en T-shirt där det stod "Play Station" tryckt på och då även med en snygg pil ner till "lek stället" påtryckt ... hehe. ;)

 

 

 

 

 

 

Trevlig kväll!

Ät något gott,

är ändå så lååång tid kvar till beach-säsongen ;)

   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellar - 13 mars 2013 18:08

- VI KANSKE INTE KAN FÖRÄNDRA VÄRLDEN - - KANSKE INTE DE RUNT OMKRING OSS - - MEN KANSKE VI KAN FÅ MÄNNISKOR ATT TÄNKA TILL - - TÄNKA OM - - TÄNKA NYTT - - DET BEHÖVER INTE VARA EN OMÖJLIGHET - - BARA VI GÖR ETT FÖ...

Av mellar - 14 april 2012 23:41

Maybe I'm not listening... ...so blame it on my A.D.D     Denna kåk har varit våranuti många herrans år.   (Japp, det stämmer. I trettiofyra år har jag bebott denna kropp. )   Denna kåk har varit våroch det har nog satt sina spår. ...

Av mellar - 13 april 2012 20:24

EN LIVSLÅNG KÄRLEKSAFFÄR         Fem år av vänskap...    För fem år sedan satt min Leo o jag en dag på jobbet o pratade, hon ville ha motivation till att sluta röka - jag ville stötta... Vi bestämde oss då för att lägga en peng för v...

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT            Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....       Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då ...

Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD... MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)            Teknikens under var det ja...     ...Ta det lugnt, ha det bra,du är värd att koppla avLuta dej lugnt tillbaka, välj rätt apparat...       ...Så har då...

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards