Direktlänk till inlägg 11 september 2010

Vi lever - sen dör vi

Av mellar - 11 september 2010 12:04

LIVET ÄR PÅ EN PINNE - FRÅGAN ÄR BARA PÅ VILKEN GREN DEN SITTER…   

 

Alla borde investera i sig själva. Vi lever ju bara ett liv - och varför inte leva det fullt ut precis så som man själv vill… Angående förhållanden efter skrällen... Självklart skall man ta hänsyn till sina barn, se till att de handlingar man gör, i möjligaste mån ej drabbar dem negativt. Jag köper ej att man kör sitt egna race så de blir påverkade o ej sedda. Men annars tycker jag man absolut skall köra sitt på sitt sätt. Och även om livet kan vara stundvis tufft - så har man i alla fall levt det. Ibland ger jag ej saker en chans, just med tanke på mina barn o hur de påverkas, men gud så stolt jag är över den hänsyn och tid jag faktiskt givit dem, (jag är en extrem tänkare) - och nu med facit i hand så är jag så GLAD att jag tagit det extremt lugnt o väntat in tiden. De uppoffringar jag gör - gör jag endast för mina barn o aldrig för någon annan! Och det vet ju de flesta - att steken blir bäst om den får griljeras långsamt ;)

 

 

Kroppaset är på jäsning…  

 

Bullarna är nu på jäsning, snart har jag (förhoppningsvis) en hyfsat platt mage bakad o sen är det bara träningen kvar! Strama upp kroppen lite, herregud - snacka om att “bootcampa”… Fast fika - det är livet o det kan jag ej göra avkall på… Där är jag kompromisslös! Vem kan motstå en god kopp kaffe, (ja, mitt pulverkaffe är inkluderat där) gärna i sorlet utav människor på ett café men även hemma hos…

ALLTID TREVLIGT!


 

 

Nej, nu är jag riktigt peppad för träning. Gymma lite… Får bli ett Gymkort på lokomotion när jag är färdigjäst o bakad. Kommer säkert att “känna mig som hemma”…. NOT. Men finns ju ett uttryck “Home is where you lay your hat” … så - jag får väl “hålla i hatten” när jag går hemifrån - så kanske jag känner mig som hemma - även på gymmet ;)

 


DAGS ATT TA TAG I LIVET!

 

 

  

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellar - 13 mars 2013 18:08

- VI KANSKE INTE KAN FÖRÄNDRA VÄRLDEN - - KANSKE INTE DE RUNT OMKRING OSS - - MEN KANSKE VI KAN FÅ MÄNNISKOR ATT TÄNKA TILL - - TÄNKA OM - - TÄNKA NYTT - - DET BEHÖVER INTE VARA EN OMÖJLIGHET - - BARA VI GÖR ETT FÖ...

Av mellar - 14 april 2012 23:41

Maybe I'm not listening... ...so blame it on my A.D.D     Denna kåk har varit våranuti många herrans år.   (Japp, det stämmer. I trettiofyra år har jag bebott denna kropp. )   Denna kåk har varit våroch det har nog satt sina spår. ...

Av mellar - 13 april 2012 20:24

EN LIVSLÅNG KÄRLEKSAFFÄR         Fem år av vänskap...    För fem år sedan satt min Leo o jag en dag på jobbet o pratade, hon ville ha motivation till att sluta röka - jag ville stötta... Vi bestämde oss då för att lägga en peng för v...

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT            Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....       Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då ...

Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD... MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)            Teknikens under var det ja...     ...Ta det lugnt, ha det bra,du är värd att koppla avLuta dej lugnt tillbaka, välj rätt apparat...       ...Så har då...

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards