Alla inlägg den 13 september 2010

Av mellar - 13 september 2010 19:15

MAN MÅSTE INTE ALLTID KLÄ KÄRLEKEN I ORD     

 

 

Sonen kom hem och hade ramlat ner ifrån ett träd, grät och hade bitit sig duktigt i läppen så det blödde. Skulle precis börja ett förmaningstal om hur dumt, farligt, onödigt det är att klättra i träd, samtidigt som jag tröstade han, men kom på att nej fan; BARN KLÄTTRAR I TRÄD! Klart de gör, har gjort och kommer att göra. Finns inget sätt att stoppa dem ifrån det. Och det gör ingen som helst nytta att tala om hur dumt det var att klättra - det har han nog nu förstått själv och kommer (förhoppningsvis) att tänka på det nästa gång, ta det lite mer försiktigt. Och han kom till mig för att få tröst. Så jag kramade, tvättade och tog fram fryspåsen med brysselkål ( sorry pullan, hade ingen ärtpåse ;) men när vi konstaterade att det inte va rätt passform på den påsen, så skickades han iväg med en “extra stor” peng att inhandla “passformad” glass för…

sen försvann han ;)

 

 

  

I BOKTITELN KOMMER SANNINGEN FRAM

 

“Det här är ditt liv”

 

Intressant tanke som precis slog mig är, att om man sammanfattar de böcker och boktitlar jag fått o köpt de senaste åren - så gör de en rätt komisk resumé utav mitt liv efter de trettio… Vissa böcker gavs nog som en pik till mig andra tyckte jag verka intressanta… MEN det lär ju va HELT omöjligt för er att lista ut vilken bok som är köpt och vilken som är en gåva… eller??? Jag ger er en hint…

 

  •  
    •  
      •  
        •  
          •  

                Bitterfittan ( fått ;)

                Egogirl

                Underbar och älskad av alla ( inköpt själv ;)

                Mess

                Atkinsdieten

                Mötley Crue

                De Tio dummaste misstagen klyftiga personer gör

                 
    •   
  •    

    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.

    Källa:

    Mark Twain


     
        Så, det är tur att man ibland tar livet med en “nypa salt” och VÄLJER att snabbläsa vissa böcker… Och på så sätt utöka bokklubben i sitt liv! ;) 
Av mellar - 13 september 2010 14:08

AT THE ZOO

 

Måste berätta om min Leovän…Där i skogarna har hon ett helt Zoo. Alla möjliga djur och odjur samlas på det där stället som Gud la låg prioritering på att befolka ;) Hon har en riktig tjur hemma har hon berättat… Åh, lyx tänker ni då… Men nej, detta är en RIKTIG tjur, ÅHHHH VILKEN LYX tänker ni då säkert lyckligt, MEN NEJ; detta är en tvättäkta tjur. (Nej, för fan det är ingen lyx - för den går bara i trädgården och skrotar) Problemet är just att den går i trädgården vid icke valda tillfällen o hälsar på. Känns lite halvdassigt att få oväntat besök när man inte har löparskorna på. Men hon är en sann djurvän min leo så hon muttrar mest men kan tyvärr inte så mycket göra åt saken. Ah, fick kort på den förresten - denna stora svarta best med horn o djävulskt gap som leo målade upp - såg för mig mest ut som en liten minigris på fotot… MEN; vad vet väl jag… Inga planer på att åka upp o träffa han - äter ändå bara ko. ;)


  

MAN MÅSTE ÄLSKA SIG SJÄLV INNAN MAN KAN ÄLSKA ANDRA

  

EGO BOOSTING

 

Skulle vilja hylla VARDAGSLYXEN. Tycker alla borde egoboosta/vardagslyxa mer. Och med det menar jag inte att man tar med rakhyveln in i duschen… Nä, jag menar inte heller att man ska stamgästa ett spa varje vecka… Utan det läget där emellan som kan utgöra VARDAGSLYX ( rakhyveln i duschen för kvinnor är ingen lyx utan en skyldighet). Som jag t.ex, brukar köpa en cd skiva en gång i månaden i samband med biltvätten. JA, JAG MASINTVÄTTAR BILEN, VET FY FY PÅ MIG… Tänk kvalitétsboosting där ;) MEN, då brukar jag även passa på att köpa någon hits cd som jag sedan kan ösa på under mina MÅNGA och LÅNGA körningar till Öa. Vägen tycks aldrig krympa ju… Men detta gör färden för mig så mycket trevligare och lyxig framförallt. Så - unna er det som gör vardagen guldskimrande o alldeles - alldeles UNDERBAR!


  

 

Appropå detta med att raka sig… Vad är det med er karlar?! Förstår ni inte vad vi utstår för “er” skull?! Som vi sliter för er uppskattning. Lyssnade på den Satellite med hon Lena o det stämmer ju! Vi köper snygga underkläder, vi fixar oss till max, vi utstår maximal smärta ( you don´t want to know), vi går på dieter, ja - vi gör max HELA TIDEN för ER och det enda vi begär i utbyta är (förutom bilfix, byggfix, datafix, bärhjälpsfix) ATT NI RAKAR ER… Så varför känns det som VARDAGSLYX med en nyrakad karl? ;)

 

 

 

NEJ, DET ÄR INTE OK FÖR MÄN ATT KALLA SKÄGGSTUBB FÖR VARDAGSLYX

 

  

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards