Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Äppel päppel piron...

Av mellar - 13 september 2010 19:15

MAN MÅSTE INTE ALLTID KLÄ KÄRLEKEN I ORD     

 

 

Sonen kom hem och hade ramlat ner ifrån ett träd, grät och hade bitit sig duktigt i läppen så det blödde. Skulle precis börja ett förmaningstal om hur dumt, farligt, onödigt det är att klättra i träd, samtidigt som jag tröstade han, men kom på att nej fan; BARN KLÄTTRAR I TRÄD! Klart de gör, har gjort och kommer att göra. Finns inget sätt att stoppa dem ifrån det. Och det gör ingen som helst nytta att tala om hur dumt det var att klättra - det har han nog nu förstått själv och kommer (förhoppningsvis) att tänka på det nästa gång, ta det lite mer försiktigt. Och han kom till mig för att få tröst. Så jag kramade, tvättade och tog fram fryspåsen med brysselkål ( sorry pullan, hade ingen ärtpåse ;) men när vi konstaterade att det inte va rätt passform på den påsen, så skickades han iväg med en “extra stor” peng att inhandla “passformad” glass för…

sen försvann han ;)

 

 

  

I BOKTITELN KOMMER SANNINGEN FRAM

 

“Det här är ditt liv”

 

Intressant tanke som precis slog mig är, att om man sammanfattar de böcker och boktitlar jag fått o köpt de senaste åren - så gör de en rätt komisk resumé utav mitt liv efter de trettio… Vissa böcker gavs nog som en pik till mig andra tyckte jag verka intressanta… MEN det lär ju va HELT omöjligt för er att lista ut vilken bok som är köpt och vilken som är en gåva… eller??? Jag ger er en hint…

 

  •  
    •  
      •  
        •  
          •  

                Bitterfittan ( fått ;)

                Egogirl

                Underbar och älskad av alla ( inköpt själv ;)

                Mess

                Atkinsdieten

                Mötley Crue

                De Tio dummaste misstagen klyftiga personer gör

                 
    •   
  •    

    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.

    Källa:

    Mark Twain


     
        Så, det är tur att man ibland tar livet med en “nypa salt” och VÄLJER att snabbläsa vissa böcker… Och på så sätt utöka bokklubben i sitt liv! ;) 
 
 
kiizan

kiizan

14 september 2010 08:41

Har läst & följer din blogg... Gillar den skarp så jag utnämner dig till veckans blogg i min blogg :) Välkommen in o titta, läs & komentera... Kram

http://missModig.bloggplatsen.se

mellar

14 september 2010 09:20

Tack, kul att du gillar den!!! Ska kolla in din oxå =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellar - 13 mars 2013 18:08

- VI KANSKE INTE KAN FÖRÄNDRA VÄRLDEN - - KANSKE INTE DE RUNT OMKRING OSS - - MEN KANSKE VI KAN FÅ MÄNNISKOR ATT TÄNKA TILL - - TÄNKA OM - - TÄNKA NYTT - - DET BEHÖVER INTE VARA EN OMÖJLIGHET - - BARA VI GÖR ETT FÖ...

Av mellar - 14 april 2012 23:41

Maybe I'm not listening... ...so blame it on my A.D.D     Denna kåk har varit våranuti många herrans år.   (Japp, det stämmer. I trettiofyra år har jag bebott denna kropp. )   Denna kåk har varit våroch det har nog satt sina spår. ...

Av mellar - 13 april 2012 20:24

EN LIVSLÅNG KÄRLEKSAFFÄR         Fem år av vänskap...    För fem år sedan satt min Leo o jag en dag på jobbet o pratade, hon ville ha motivation till att sluta röka - jag ville stötta... Vi bestämde oss då för att lägga en peng för v...

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT            Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....       Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då ...

Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD... MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)            Teknikens under var det ja...     ...Ta det lugnt, ha det bra,du är värd att koppla avLuta dej lugnt tillbaka, välj rätt apparat...       ...Så har då...

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards