Alla inlägg den 12 september 2010

Av mellar - 12 september 2010 22:25

PARTYPINGLA FRÅN HASSLÖ

 

 

Stolt titulering på mig i en bröllopsförteckningsbeskrivning utav gästerna. YES; tänkte jag… Då har jag lyckats med mitt mission… För det är ju en partypingla jag vill vara - eller rättare sagt, en LEOpartypingla! Fast, det mest leoaktiga med mig just nu är väl att jag käkar ko… och skrålar Niclas Strömstedt inombords… Jo - det rockar ju rätt fett… hm. ;)

 

  

 

 

Shit, om tre dagar ligger jag under knivarna och formateras tillbaka till ”begynnelsen”… typ. Det där att magen skulle vara underbar (efter födseln) bara för att det varit en ”bebismage” finner jag ingen förtröstan i alls… Nä, mina kära änglar gör sig rätt påminda om sin (underbara) existens ändå - utan att de behöver ”finnas” på min mage. Ska bli jäkligt skönt att få tillbaka lite av det man hade innan… MEN - man kanske inte ska ta ut för mycket i förskott… Har ju redan fått frågan ”om man får ärva” om kirurgen misslyckas… Underbart, en sak att bocka av på listan då ;)

 

 

I love when you do that hocus pocus to me
The way that you touch, you got the power to heal
You give me that look, it's almost unreal...





  

 

 



FOTBOLL  




 

Har aldrig spelat. Har aldrig haft intresset. Har aldrig lärt mig systemet eller reglerna. MEN, när ens egna barn spelar - ja då JÄVLAR är man där; hoppar, tjuter, coachar, gapar, gormar, tipsar,

försöker - att - inte- springa - in - på -planen - och - sparka - till - bolljäveln,

försöker - att - inte - rusa -in - och - kicka - till - det - barnet - som - råkar - komma - åt - ens - egna - barn (förlåt tränaren, eller nä fan rätt åt dem ju ;)

Försöker - att - inte - visa - skadeglädje - när - motståndarna - släpper - in - mål - eller - loosar,

Försöker - att - inte - se - besviken - ut - när - ens - egna - släpper - in - mål - eller - loosar.

JA, man är fan en expertkommentator… Sen har vi ju kioskbiten… Just det KIOSKEN… JA JA JA - DE HAR BULLENS PILSNERKORV DÄR - OCH - MAN KAN FÅ EN ”DUBBEL” . Det är mer ekonomiskt att stå i kiosken än det är att stå vid kiosken i våran familj… För det är ju ren o skär LYCKA att få köpa fika där! Smakar så gott, utomhus på en bänk intill planen med en vy över dessa fantastiska framtidsstjärnor - Kan en fika intas på ett bättre ställe??? Inte min i alla fall.

 

 

MEN - vem fan kom på ideén att  låta oss stackars kioskföräldrar poppa och sälja micro pop-corn???


  


Av mellar - 12 september 2010 16:23

En hungrig leotant, är en surkärring med ett jävla humör...

 

 

Åkte förbi en ko och det enda jag tänkte var… fan vilken god stek! (förlåt Anna) Kom även att tänka på den “Sista morgonen” med Niclas Strömstedt… Fast istället för “Vi körde på en fågel och begravde den”…. “Vi körde på en ko och käka upp den” (FÖRLÅT ANNA) Fast undrar dock vad kon hade för melodi i sitt huvud… “Fånt ja en körv” kanske… ;)

 

  



Alla som känner mig sedan en längre tid tillbaka, vet hur mycket jag älskar denna låt och text… Det är en utav världens finaste o mest sanna låtar som gjorts, många tårar, tankar, funderingar o GLÄDJESTUNDER har delats med denna låt… Så mycket kärlek och så mycket känsla som denna text innefattar går knappast att beskriva!!!


Every endless night has a dawning day
Every darkest sky has a shining ray
And it shines on you, baby can't you see
You're the only one, who can shine for me
It's a private emotion that fills you tonight
And a silence falls between us

As the shadows steal the light
And where ever you may find it
Where ever it may lead
Let your private emotion

Come to me


When your soul is tired and your heart is weak
Do you think of love as a one way street
Well it runs both ways,

open up your eyes
Can't you see me here, how can you deny
It's a private emotion that fills you tonight
And a silence falls between us
As the shadows steal the light
And where ever you may find it
Where ever it may lead
Let your private emotion

 Come to me




 

Det är såhär sann kärlek skall vara…

  


Av mellar - 12 september 2010 08:37

Kroppen är en förbrukningsvara…


 

De säger att två bröst ej är exakt lika… de är inte tvillingar utan syskon. Mycket klokt sagt MEN om jag nu hellre vill ha en tvilling då??? Hellre en enäggare säger jag bara - GE HIT MIN TVILLING! Ibland gör man saker lite väl spontant… Som när min plastikkirurg frågade hur länge jag funderat på mitt ingrepp. Han hade säkert velat höra någon sådan “rosaskimrande” historia om att jag ALLTID önskat mig en förändring och gått o mått psykiskt dåligt med massa komplex. Faktum var och är att så inte är fallet… Visst att jag haft tankar om det tidigare i livet. Men inte så att jag gått o tänkt på det ända tills den dag jag kom till honom. Nä, jag hade lite mer spontant fått tanken bara ett par veckor innan besöket… O det var av en ren o skär impuls som jag sedan bestämde mig… ÖDET ;D haha, nä… va min sockerpulla som kläckte en idé som jag sedan fick en aha- tanke utav. TACK pullan - och för att du fanns där hela dagen! ;) TACK även till er andra som ställde upp, fikade och framförallt

lyssna(de)r på min MASSIVA gnällperiod... MEN JA, jag vet att man måste vänta de sex månaderna innan man ser det slutliga resultatet...bla bla... TÅLAMOD! ;)

 

 

 Tänk Mauro Scocco... "glad att det är över"... fast det är det ju inte iofs ;)

 

 

  

 

 

 Att vårda ömt är kärlek             Att vårda kärlek är ömt

tack...

 

 

 

 Den naturliga skönheten lyser med sin frånvaro. The beauty has left the building. la beauté a quitté le bâtiment. men sen finns det ju de som hävdar att skönheten ligger i betraktarens öga. Schönheit liegt im Auge des Betrachters.

 

 

 

I'm a bitch

I'm a lover

I'm a child

I'm a mother

I'm a sinner

I'm a saint

I´m a tipslördagfan

I do not feel ashamed

I'm your hell

I'm your dream

I'm nothing in between

you know you wouldn't want it any other way

 

  So take me as I am

 

 

 

LIKGILTIGHET KAN VARA DET SOM LÖSER PROBLEMET!

 

 

 Ibland inser man att man bryr sig för mycket. Att det nästan gör mer gott än ont att inte lägga så mycket energi på saker. Man har ju ändå halva livet på sig att få något att hända, det som sker - det sker, o gör det inte det, ja då var de fan inte menat! En fruktansvärt bra lösning ibland - att inte bry sig… Och kan man inte utöva den fullt ut så kan man alltid bry sig lite mindre i alla fall... eller inte alls i värsta fall... Men att bry sig och att bry sig om är ändå ett privilegium som borde tas omhand på bästa möjliga sätt... det värmer så gott ;)

  

 

Ha en skön Söndag - nu startar vi :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards