Direktlänk till inlägg 11 september 2010

Living la vida loca

Av mellar - 11 september 2010 19:48

”Du fattar inte ett skit hur jag har det”… utbrast dottern som sista utväg, om att hon även va tvungen att damma sitt rum när hon dammsög. ”Städa” heter det visst… ;)

 

  Städat barnens rum idag... De fick delta o kändes lite som att (i deras ögon),  jag körde ett riktigt  bootcamp med dem. Men de skall drillas i tid ;)

 

  

 

 

“Igår kollade jag på lilla aktuellt o där sa de att imorgon ska det bli svinvarmt… säkert tjugo grader” … sonen om att han ej ville ha jacka ute idag ( e svinkallt tycker hans mamma)...

 

 

Att leva själv innebär inte att leva ensam…   

 

 

Haha, min vän fick chokladmassage i födelsedagspresent… Hm, jag tänker o får helt andra bilder i huvudet än de som säkert var… Och är bara glad att inte min kära Leotant var med dit… för hon är GALEN i choklad - o det hade kunnat bli HUR ÄCKLIGT SOM HELST… Tänk vilket frosseri… födelsedagsbruden hade inte fått någon hal massage iaf… eller? ;)

 

 

Borde det klassas som ett missbruk, när barnen gömmer chipspåsen… Är det då varningsklockan borde ringa att man är “over the edge” en aning… När de i ren fasa för chipsmonstret känner att de måste formligen oavbrutet hålla hårt i påsen… Har det gått för långt när man häller upp sin egna skål - INNAN barne får sina… Eller kan man åberopa den “störst går först” o rättfärdiga sitt beteénde ??? Ja… det måste man kunna, annars ligger jag lite risigt till… ;)

 

 

 

Fan mä, märks man kommit ifrån krogsvängen endel nu… Inte alls sugen på utelivet just nu. Leotanten har blivit en myspyskärring… Bara att förakta! Har lovat mig själv att ALLTID - LIVET IGENOM förbli en partypingla o ingen sådan hänga-hemma-o-dega-i-soffan-med-overall-tant. Men nu vet jag ej… rätt nice vara hemma o förfalla också… fast å andra sidan tyckte ju jag att madame chic i Kalmar va rätt nice också… o det är INTE ok, om man skall vara en Leotant… så nä - springer genast o drar på mig festskorna med skyhöga klackar till min overall så det blir lite party över mig… sen är det bara att vid tvivel fälla ner blicken o tänka “jag är inte rädd - jag kan trilla” - men om jag gör det, så gör jag det som en sann kämpe! ;)

 

  

HAR ETT SKRUBBSÅR TILLGODO ;)

 

  


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellar - 13 mars 2013 18:08

- VI KANSKE INTE KAN FÖRÄNDRA VÄRLDEN - - KANSKE INTE DE RUNT OMKRING OSS - - MEN KANSKE VI KAN FÅ MÄNNISKOR ATT TÄNKA TILL - - TÄNKA OM - - TÄNKA NYTT - - DET BEHÖVER INTE VARA EN OMÖJLIGHET - - BARA VI GÖR ETT FÖ...

Av mellar - 14 april 2012 23:41

Maybe I'm not listening... ...so blame it on my A.D.D     Denna kåk har varit våranuti många herrans år.   (Japp, det stämmer. I trettiofyra år har jag bebott denna kropp. )   Denna kåk har varit våroch det har nog satt sina spår. ...

Av mellar - 13 april 2012 20:24

EN LIVSLÅNG KÄRLEKSAFFÄR         Fem år av vänskap...    För fem år sedan satt min Leo o jag en dag på jobbet o pratade, hon ville ha motivation till att sluta röka - jag ville stötta... Vi bestämde oss då för att lägga en peng för v...

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT            Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....       Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då ...

Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD... MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)            Teknikens under var det ja...     ...Ta det lugnt, ha det bra,du är värd att koppla avLuta dej lugnt tillbaka, välj rätt apparat...       ...Så har då...

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards