Direktlänk till inlägg 24 september 2010

FRIDAY I´M IN LOVE

Av mellar - 24 september 2010 19:00

ALLA SKULLE FÅ HA EN EGEN "GUNDE" SOM PEPPADE TILL PERSONLIG FRAMGÅNG!

   

 

 

Kärlek...

  

 Talade med sonen ( han är sju ) om kärlek. Att vara kär och om han var det nu. Nej, han var det inte just nu. Men i förskolan samt i ettan hade han varit det.

 

Frågade du chans då, undrade jag. Nej, jag vågade inte, svarade sonen... Berättade dock att vissa killar i klassen lämnar lappar och frågar, för de vågar inte fråga chans muntligt. Men varför gjorde inte du det oxå då, frågade jag.... Därför jag visste inte att man kunde göra så, var hans svar...

 

Åhhhh.... Vad självklara saker blir med tiden kom jag att tänka. Men det är ju sant; vi är alla nybörjare från start och om några år ( Hm näää, MÅNGA år ;) kommer här att finnas en kille som är kung på kärlek, det är jag säker på... :)

 

 

 

Kärlek är ett grundläggande behov människan har...

  

 

 

Att ge och få kärlek är ett behov vi människor innehar.

Såg ett program om funktionsnedsatta igår, där var ett kärlekspar med Downs syndrom. Och även om det i våra ögon många gånger kan kännas "barnsligt", deras sätt att visa sina känslor; så slog mig tanken att FAN - VI BORDE LÄRA AV DERAS GENUINA SÄTT. De tycks sätta ord på sina känslor och krånglar inte till kärleken ens nära som vi ibland gör. Deras drömmar om ett förhållande är vad vi finner som "basmaterial". Bo ihop, förlova sig, familj...

 

ATT BARA FÅ VARA TILLSAMMANS.

 

 

det finns inget finare än kärleken
ingen vind är starkare än
kärleken, kärleken
det finns inget skönare än kärleken
inget vin smakar bättre än
kärleken, kärleken

   

 

Flirting...

Ett litet tips jag fick från ett program om kvinnor i Dubai...

"Om en kille håller telefonsladden framför sin mun så menar han att han vill ha ditt nummer"

Hm..., jo det är ju ofta man träffat på en kille släpandes på sin hemtelefon på stan... ;)

 

 

TREVLIG FREDAG KÄRA VÄNNER

Nu skall jag fortsätta min FÖRBANDS-OCH-BH-LÖSA Fredag ;)

 

Tack min pulla för blommor o frukostfika

 

  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellar - 13 mars 2013 18:08

- VI KANSKE INTE KAN FÖRÄNDRA VÄRLDEN - - KANSKE INTE DE RUNT OMKRING OSS - - MEN KANSKE VI KAN FÅ MÄNNISKOR ATT TÄNKA TILL - - TÄNKA OM - - TÄNKA NYTT - - DET BEHÖVER INTE VARA EN OMÖJLIGHET - - BARA VI GÖR ETT FÖ...

Av mellar - 14 april 2012 23:41

Maybe I'm not listening... ...so blame it on my A.D.D     Denna kåk har varit våranuti många herrans år.   (Japp, det stämmer. I trettiofyra år har jag bebott denna kropp. )   Denna kåk har varit våroch det har nog satt sina spår. ...

Av mellar - 13 april 2012 20:24

EN LIVSLÅNG KÄRLEKSAFFÄR         Fem år av vänskap...    För fem år sedan satt min Leo o jag en dag på jobbet o pratade, hon ville ha motivation till att sluta röka - jag ville stötta... Vi bestämde oss då för att lägga en peng för v...

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT            Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....       Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då ...

Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD... MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)            Teknikens under var det ja...     ...Ta det lugnt, ha det bra,du är värd att koppla avLuta dej lugnt tillbaka, välj rätt apparat...       ...Så har då...

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards