Direktlänk till inlägg 25 september 2010

ARMÉN VS GRAVIDITET?!

Av mellar - 25 september 2010 21:45

Dream on dream on dream on

dream alive because dreaming is all that you have

 

  

 

 

MAAAMMMMMMAAA..., vaknade jag av att sonen hojtade i morse... ( vaknade visserligen för andra gången, då jag redan hade varit uppe en sväng med dottern, men det visste ju inte han ) Han tog fram min mobil o sa med sträng "vuxen" stämma... " KOLLA HÄR VA SNÄLL JAG VA, KLOCKAN ÄR NU 10.14 JAG LÄT DIG SOVA 14 MINUTER EXTRA..." Shit, tänkte jag... Kom igen kära son om tio år så ska vi se om jag kan "lämna tillbaka" de där 14 MINUTERNA som jag så snällt fick på dispens av dig idag ;)

 

 

 

MINNEN ÄR UPPDIKTADE BERÄTTELSER SOM HJÄRNAN SKAPAR

  

 

 

Alla vi kvinnor som fött barn VET att minnen har en tendens att bli liiite annorlunda med tiden. För visst fan var det även tufft o stundvis kämpigt under graviditeten, för att inte tala om  FÖRLOSSNINGEN... Ja, visst fan låg man väl där o gapa, tjöt, grät, böna och bad om att det skulle vara över - att man ångrat sig och nog inte ville... MEN; allt det där minns vi på ett lite mer "rosa skimrande" sätt i efterhand. OCH TUR ÄR VÄL DET  med tanke på befolkningens fortplantning...

 

Ja; och sen har vi ju KARLARNA... Och även de måste ju känna igen sig i att minnen ändrar sig med tiden... Jag snackar LUMPEN - KARLAR I ARMÉN ;) Hur många karlar har man inte hört  ( på samma sätt som vi kvinnor talar om våra förlossningar ) som berättar om lumpen, och då snackar vi om en utmålning i FET ROSA SKIMMER. Hur tufft det var, hur sängen var tvungen att bäddas så man kunde släppa ner en synål på sträckt lakan... hur de fick ligga ute - i tält - äta ur "snuskburken" - och gå i samma kläder dygnet runt.... Ja, de målar upp en sådan tuff, brutal "överlevnadsstory" att de får självaste McGuyver att framstå som en simpel amatör... Verkligheten var nog inte  riktigt såååå illa...  ;)

 

   

 

Kanske lumpen är mannens motsvarighet till kvinnans graviditet???  MEN I SÅDANT FALL,  VARFÖR DÅ ÄVEN TA SIG RÄTTEN TILL ATT GNÄLLA OM EN FÖRKYLNING??? ;)

 

 

Nej, nu tycker jag vi tar oss ett glas vin o njuter av en (här) dimmig Lördagskväll i minnesrekonstruktionens tecken

SKÅL!

 

 

   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellar - 13 mars 2013 18:08

- VI KANSKE INTE KAN FÖRÄNDRA VÄRLDEN - - KANSKE INTE DE RUNT OMKRING OSS - - MEN KANSKE VI KAN FÅ MÄNNISKOR ATT TÄNKA TILL - - TÄNKA OM - - TÄNKA NYTT - - DET BEHÖVER INTE VARA EN OMÖJLIGHET - - BARA VI GÖR ETT FÖ...

Av mellar - 14 april 2012 23:41

Maybe I'm not listening... ...so blame it on my A.D.D     Denna kåk har varit våranuti många herrans år.   (Japp, det stämmer. I trettiofyra år har jag bebott denna kropp. )   Denna kåk har varit våroch det har nog satt sina spår. ...

Av mellar - 13 april 2012 20:24

EN LIVSLÅNG KÄRLEKSAFFÄR         Fem år av vänskap...    För fem år sedan satt min Leo o jag en dag på jobbet o pratade, hon ville ha motivation till att sluta röka - jag ville stötta... Vi bestämde oss då för att lägga en peng för v...

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT            Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....       Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då ...

Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD... MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)            Teknikens under var det ja...     ...Ta det lugnt, ha det bra,du är värd att koppla avLuta dej lugnt tillbaka, välj rätt apparat...       ...Så har då...

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards