Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av mellar - 1 oktober 2010 16:00

EVERYBODY´S LOOKING FOR SOMETHING  

 

 

 "Shop til you drop"

 

 Vardagslyxa... Att unna sig något som sätter guldkant på vardagen var det ja... Absolut tänkte jag och gick för att köpa mig en ny (ÄNTLIGEN DAX, efter att ha gått i sportbh o förband i månader) bysthållare... MEN - gick lite lätt vilse därinne på butiken - en gnutta storhetsvansinne förenat med att det varken fick vara en vadderad eller bygelhållare, så kom jag på mig själv med att stå på... MAMMA AVDELNINGEN - dvs jag stod och spanade amningsbehållare... Den jag slutligen fann (NEJ; INTE EN AMNINGSVARIANT) hade fått självaste tant Agda på ålderdomshemmet att känna sig "HOT" och slå klackarna i taket... Det hade visserligen alla under nittio bast kunnat göra bättre än mig i nuläge så hmm, dålig liknelse med andra ord - MEN ni fattar...  Kändes allt annat än lyxigt att inhandla... Högst deprimerande och inte alls så upp piggande som den ursprungliga tanken hade varit...

 

Men å andra sidan säger de ju att "det är insidan som räknas"...

 ...BULLSHIT säger jag! ;)

 

 

 

ÄR DET EN BANAN DU HAR I FICKAN ELLER ÄR DU BARA GLAD ATT SE MIG?

(ok, den var gammal och dålig ;)

   

 

 

FRUKTSTUND

 

Jag är verkligen skitdålig på att äta frukt... Hänger lite ihop med att jag i min glupskhet "pallade" och åt ETT körsbär förra sommaren, som sedan förde mig FÖRST till helvetet (tungan svullnade upp och typ kvävde mig nästan). För att SEDAN ta mig på en snabbvisit till himmelriket (blev hämtad av ambulansen och DET VET NI VAD DE INNEBÄR - MÄN I "UNIFORM"). Visserligen inte det bästa mötet å mina vägnar, då jag dreglade osmickrande mycket - men inte av hänryckning, utan mer på det sättet man ibland gör när sväljfunktionen inte riktigt vill samarbeta... Detta gav mig SLUTLIGEN en "fruktfobi" samt en finfin räkning på 300 spänn för "åkturen" med herrarna... TACK! ;)  

 

  

 

MEN - nu har jag börjat så smått att äta frukt igen och måste därför få hylla den kära FRUKTSALLADEN! Jag tror den gör comeback i mitt hem med stormsteg just nu, denna högst underskattade och förträngda guldskatt... Och med vaniljvisp till, så blir det hur gott som helst!

 

Så; kära vänner - gör fruktsallad med vaniljvisp till helgen, kryp upp i soffan och myyyys.

( Sedan finns det ju choklad dragerad frukt oxå om man vill skippa salladen.  Och choklad utan frukt i också för den delen, om man vill skippa frukten ;)

 

  

 

Slutligen skulle jag även vilja passa på att hylla SNÄLLA

VÄNNER SOM GÖR KLADDKAKA MED VISPGRÄDDE - OCH BJUDER SINA KÄRA (mig) VÄNNER PÅ! ;) 

 

 

 

Never give up

it's such a wonderful life
  

 

Trevlig (Idolfri) Fredag

 

 

 

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards