Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av mellar - 12 oktober 2010 15:01

I SINOM TID VÄNJER DU DIG TILL ALLT

- ÄVEN TILL ATT FAMLA I BLINDO -

 

  

 

 

 

Tanke...

 

 Tänk om vi redan på BB hade fått oss tilldelat vacuumpressar som nyfödda... Så mycket mer utrymme i livet det hade givit oss.

Alla hade hunnit med så mycket mer med sin tid...

Kanske vi dessutom hade levt längre... Vacuumförpackat skall ju ha en längre hållbarhetstid sägs det... (såvida det inte blir sprickor i förpackningen i och för sig... då kan det lätt bli ruttet och rätt unket ;)

Ja, det hade varit en ytterst lukrativ levnadsbonus att få en vacuumpress in i sitt liv... :)

Men nej, de tyckte väl att vi skulle vara glada och tacksamma för det liv vi fått - den tid vi tilldelats - så kanske det är bäst att vi förvaltar vårat "space" väl och visar tacksamhet över vår uppenbara existens...

 

 Tar en kaka på det... ;)

 

 

 

 

Can't we leave the world outside
Just for a while? just for a while?
And spend some time, you and I,
Under this bright glorious sky.

 

   

 

 

 

FYFAAANNN... 

 

Allvarligt - det finns tio budord... Som vi INTE är många till att följa... Jag till exempel, VET att jag brutit mot (MINST ;) ett av dessa budord - FLERA GÅNGER OM ;) MEN; härmed åberopar jag mig min rätt som individ inom demokratin till att lägga till ytterligare ett budord... BUDORD ELVA min vänner...

SOM ABSOLUT INTE - UNDER NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER - TILL INGA SOM HELST GODTAGBARA URSÄKTER - SKALL BEHÖVA BRYTAS - "WHAT-SO-EVER"!

 

  • Jag är Herren, din Gud. Du ska inte ha andra gudar vid sidan av mig.
  • Du ska inte göra dig någon bildstod eller avbild, och du ska inte tillbe eller tjäna dem.
  • Du ska inte missbruka Herrens namn.
  • Tänk på att hålla sabbatsdagen helig.
  • Visa aktning för din far och din mor.
  • Du ska inte dräpa.
  • Du ska inte begå äktenskapsbrott.
  • Du ska inte stjäla.
  • Du ska inte vittna falskt mot din medmänniska.
  • Du ska inte ha begär till din medmänniskas hus, inte heller hans hustru eller tjänare eller något annat som tillhör honom.

  • DU SKA INTE BÄRA LIKADAN TRÄNINGSOVERALL SOM DIN PARTNER.

 

 

 

DET mina kära vänner är ett BIG NO NO!! Hur skall jag kunna få världen till att bli lite mer "Leo färgad" NÄR FOLK GÅR OMKRING I LIKADANA "SPARKDRÄKTER"... Nä; riktigt så illa är det kanske inte... Jag tar i lite extra nu så ni FÖRSTÅR vidden av denna problematik... Det spelar ingen som helst roll att ni fått dem sponsrade av jobbet... Hittat dem på rean - eller att de är "så braaaa och funktionella".

NEJ; MINA KÄRA VÄNNER - SLUTA GÅ I LIKADANA MYSPYS SET... Detta innefattar ÄVEN att gå i likadana jackor... MEN; att inneha likadana är helt ok dock - bara de inte bärs SAMTIDIGT - SIDA /VID /SIDA så att säga...

 

Tror ni fattat poängen nu.... ;)

 

 

 

Ett samtal sjuåringar sinsemellan ;)

 

Sonen kom hem med sin vän. Jag satt i köket med min kaffekopp och hörde hur de småpratade...

 

"Anna* tyckte kojan va fin" (vännen)

 "Ah... har Anna* varit i kojan?" (min son)

 "Jaaaa, hon är med" (vännen)

"JAHA, ÄR DET HON SOM ÄR STÄDERSKAN?" (MIN SON!!)

 (*påhittat namn)

 

Underbara uppblåsbara jämställdhet

Ha det gott!

  

 

  

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards