Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av mellar - 7 oktober 2010 14:57

ATT FÖRBÄTTRA ÄR ATT GÖRA LIVET EN ANING ENKLARE

    

 

 

 

A LIGHT HISTORY...

   

Varför göra någonting själv - som andra kan göra bättre???

 

 

 

Men visst, ibland måste man...

 

Så; idag tog jag ÄNTLIGEN tag i min lamphistoria... Det har varit en utdragen och låååång historia skall ni veta - för det är nu ca två månader sedan jag var och inhandlade två styck hall lampor på IKEA. Trodde i min enfald att det endast skulle krävas en "händighet" i att lista ut lampsorten samt watt för att sedan kunna SÄTTA UPP LAMPSKITEN. Men NEJ mina kära vänner - livet skall icke passeras så enkelt förbi.

Nej; där var tvunget att införskaffas delar OCKSÅ, för komplettering. Och inte vilka delar som helst (upptäckte jag när jag hängde upp fanskapen och inget ljus kom) - utan de delar SOM LEDER ELEKTRICITETEN NER TILL LAMPSOCKELN = SKAPAR LJUSET.

Alltså; var jag sedan tvungen att åka land och rike runt i två månader för att söka och finna dessa två delar... hehe, nääää kanske tog i där - jag åkte upp till IKEA igen, men det tog att tag att "komma till skott"...

Så - idag är alltså dagen då... 

 

LJUSET ÄNTLIGEN KOM TILL FAMILJEN LARSSONS BONING! 

Allt kommer till den som väntar... ;)

  

 

Nu ha vi ljus här i vårt hus,
ljuset är kommet, hopp tra-la-la-la!
Barnen i ring dansa omkring, dansa omkring.
Mamman står så grön och grann i stugan,
mamman står så grön och grann i stugan.
Tra-la-la-la-la, tra-la-la-la-la, tra-la-la-la-la, la-la!
   

 

  

 

 

 

Personlig slav...

 

Hm... Jag kan villigt erkänna att jag kollar på många skitserier på tv. Mycket för att jag så sällan kollar och följer något speciellt program i huvud taget samt oftast gör tusen andra saker samtidigt som jag försöker "slänga ett öga" på tv´n . Dessutom finner jag "reality såpor" rätt underhållande och meningslösa, vilket kan vara riktigt skönt efter en hektisk dag... :)

Kikade på Victoria Silverstedts serie " A perfect life" i förrgår. Hon har något som säkert de flesta "kändisar" eller "välbärgade" personer har (hehe, menade ej silicontuttarna - det skulle utesluta en stor procent utav dem jag syftar på ;) en PERSONLIG ASSISTENT... som de valt att kalla det. Jag väljer dock att kalla det för PERSONLIG SLAV. Stackars assistentsatar - att jobba åt dessa rätt krävande, egocentreriska ha - människorna kan inte vara annat än slaveri. Kalla det vad ni vill, men det är ingen större skillnad (I MINA ÖGON) att bli hönsad och tvingas vara anträffbar och "till förfogande" DYGNET RUNT emot vad som förr kallades slaveri...

(OBS - det klassas INTE som slaveri att vara "joursupport" åt mig - och kommer därför INTE att avlönas ;)

  

 

NEJ; TACKA VET JAG ATT JOBBA FÖR KOMMUNEN

 INGET SLAVERI DÄR INTE...

HAHA ;)

 

 

And the sun will come on thru,
It's gonna shine for you
'Cause I adore you
  

  

 

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards