Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av mellar - 18 oktober 2010 20:19

GENVÄG KAN VARA SENVÄG




   

 

 

 

Inte händig nog...

 

 

Suck suck suck... Jag gillar verkligen inte Ikea - massproducerat, massinköpt och MASS...A SKRUVAR!!

Ja, jag ser en möbel som står och ser så grann ut  i butiken... Skriver flitigt upp numret på hyllan samt facket... Har redan på vägen bort till lagret förutbestämt vart möbeln skall stå och hur den skall disponeras... SEN kommer jag till lagret och ser ett skapligt platt paket. "OK" tänker jag då... "Det reder jag ut. Hem och sätta ihop det nu"... Går till kassan... Irrar efter bilen... Hittar bilen... Kör hem... Kånkar upp pakethelvetet... Svär lite över otympligheten  och tyngden MEN biter ihop och tänker GIRLPOWER... Sliter ivrigt upp papperskartongen och... DÄR SLAKNAR JAG... :(

En ren och skär hopplöshet infinner sig i hela mitt väsen... Vanmakt, frustration, ILSKA... För på golvet ligger inte mindre än en hel JÄVLA BYGGSATS utan dess like... Fixar man att bygga ihop denna gedigna byggsats, tänker jag - så borde konsten att bygga ett hus vara en "piece of cake"... Jag kan inte annat än att GE UPP - är fan inte värt de där "korvörena" att tjäna för allt detta slit.

Så; därför mina vänner köpte jag nu en möbel - från ett annat ställe... Tänkte vara smart nog att "överlista" mig själv genom att lägga till ett par hundra extra - för EN FÄRDIGMONTERAD MÖBEL...

ATT JAG GICK BET PÅ DEN DÅ!!!

Nä - säg den lycka som varar... För när nu min nya möbel kom "hemlevererad" och jag stod i hallen med röda mattan framlagd, badrummet utröjt och blomvasen i näven inför den inredningsyra som följa skulle, så... KOM ETT STORT PAKET, dvs en kartong-jävel... Så - där var bara till att börja skruva med andra ord. Som väl var hade denna kartong bara skruvar att montera dit benen i själva "bordsytan" med, så det "gick jag iland med" .... nääästan själv ;) 

 

 

MEN NU STÅR DEN DÄR I BADRUMMET SÅ GRANN :)

 

 

 

 

 IT TAKES A FOOL TO REMAIN SANE
  

 

 

 

... och skoskåpet ifrån Ikea... Den kartongen med innehåll ligger fortfarande här på golvet i en prydlig hög... Så kanske det trots allt var värt de där extra korvörena för en liiite mer annorlunda möbel med en liiite mindre byggsats som följd ;)

 

 

  

 

God natt på er!

KRAM

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards