Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av mellar - 16 oktober 2010 10:43

  

VÄRLDEN HAR INTE SLUTAT SNURRA

- DET ÄR JAG SOM STÅTT STILLA -

 

 

 

 


I need love,

love's divine
Please forgive me now I see that I've been blind

 

Give me love

  

 

 

 

Att säga nej...

 

 

Åhhh... Igår HÄNDE det! Jag sa NEJ... :)

 

Har ni tänkt på hur svårt det är att säga NEJ??? 

OK - hade ni frågat mina barn, så hade de nog inte tyckt att jag har vidare svårt för den saken - SJÄLVKLART INTE ;) MEN; de ser inte hur vi som föräldrar ibland faktiskt får kämpa för att "bibehålla" ett nej... Och de märker inte heller alla de gånger vi "hade velat" säga nej men ÄNDOCK svarat med ett ja...

Barn har desto värre insett att det är lätt hänt att ett "nej" blir ett "ja" om de frågar YTTERLIGARE en gång... SAMMA FRÅGA. Och - funkar det inte den gången heller, så lägger de bara till med ett snääälla följt av ett par "ledsna hundögon"... Och - om frågan FORTFARANDE (händer inte så ofta dock ;) följs av ett nekande svar,  ja - då tar de till det "tunga artilleriet": ni vet den " MEN ALLA ANDRA FÅR JU"...OCH DÄR ÄR DET KÖRT MINA KÄRA VÄNNER... FÖR DÄR FRAMSTÄLLS MAN PLÖTSLIGT SOM DEN VÄRSTA, ELAKASTE OCH MEST MISSUNNSAMMASTE AV DEM ALLA...

 

DVS... SOM EN "RIKTIG" FÖRÄLDER ;)

 

 

 

It's a tough job but someone's gotta do it

  

 

 

 

  Fast... igår var det i och för sig inte till barnen jag sa nej... Nääää, det var till mig själv. Att jag fick vänta tills idag med att äta upp mina chips och pop-corn som jag "tjuvstartade" att äta i Onsdags... (fick för mig att det var Fredag då ju;) Jag sa; "NEJ MELISSA - DU FÅR ALLT VÄNTA MED MYSPYSET TILLS IMORGON - LÖRDAG... Annars kommer du ALDRIG att komma i din Leo outfit igen"...

Och, för en gångs skull så lyssnade jag på min inre förmaningsröst och lät bli... Vilket där efter föranläddes till att jag idag steg upp med tuppen - bara för att inte missa timmar på denna dagen idag. ;) 

 

UNDERBARA MYSPYSLÖRDAG

 

 

 Ha en lugn och fridefull Lördag

Kramar till er alla

 

   

 

 

 

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards