Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av mellar - 15 oktober 2010 08:52

HELLRE FLINTASTEK TILLSAMMANS ÄN OXFILE ENSAM

(...Taget ur den nya dokusåpan som komma skall på 5:an, Böda Camping...)

 

 

 

Life of Larssons...

 

 

 

"Mååååste jag bädda sängen idag också?? - jag gjorde ju det igår"

 

En utbristning i ren och skär förtvivlan från sonen igår... ;)

Livet kan vara hårt ibland! Det tycker i alla fall mina barn... När jag nu varit så begränsad i precis ALLT (på grund av operationerna), så har jag tvingats till att inse det faktum att:

BARNEN MÅSTE GÖRA SITT = "DRA SITT STRÅ TILL STACKEN"

...för en väl fungerande vardag.

DÄRFÖR; har jag nu under ett par veckors tid varit stenhård med vissa (egentligen rätt simpla - men dock lite "svårlärda" ;) regler. Allt detta är saker som jag har "hjälpt" dem med tidigare, när de har "missat" att utföra aktionerna själva... Något som "missades" rätt ofta, kan jag tillägga. ;)  Men som de själva inte behövt reflektera över, för aktionerna har ÄNDÅ blivit utförda... Vilket genast snabbt blev starkt påvisat för dem när REGEMENTSCHEFEN nu vaknade till liv... hehe ;)

 

 

  1.  Bädda sängen
  2. Inga saker på golvet
  3. Plocka bort det man plockat fram
  4. Packa upp väskor efter skolan
  5. Tvätt = TVÄTTKORG

 

 

Vi snackar om BOOTCAMP mina vänner! HÅRD DICIPLINERAD TRÄNING ;)

Haha, näää - riktigt så hårt HAR DET INTE VARIT... (i mina ögon).

Jooo - riktigt så hårt  HAR DET VARIT... (i barnens ögon).

Det ger dock utdelning till slut! För visst har jag känt mig lite smått tyrannisk och FRUKTANSVÄRT tjatig stundtals om... MEN; nu börjar resultaten att komma och ge avkastning. Igår när jag kom hem på kvällen så var sonens gympabag uppackad - utan påminnelse eller förfrågan... OCH; i morse när jag steg upp för att hjälpa dem med morgon bestyren så... VAR DE REDAN PÅKLÄDDA O FÄRDIGA... DESSUTOM - SÄNGARNA VAR BÄDDADE!! :)

 

JAG BLIR SÅ STOOOLT

 

 

    

 

 

Tjoff, tjoff, tjoff, tjoff. Tjoff, tjoff, tjoff!

O vad det låter bra. 
Det är O:et i tjoffet som gör det.
 
 
 
 
Det är de små tingen i vardagen som skapar glädje

  
 
 
 
 
Till er alla som skall hem till Snygg-Emma ikväll ;) JAG ÄR INTE ALLS (ELLER??;) BITTER... att jag "missar" en rolig fest... NÅGON ANNAN "hjälper" säkert till med aktionen att göra festen NÄSTAN lika förgylld och rolig... som den blivit - om jag hade varit med... haha... SNART ÄR DET MIN TUR ;)  

 

 
 
 
 
Trevlig Tacos Fredag önskar jag (säkerligen) minst 80% av er...
Trevlig kväll önskar jag eder andra ;)
KRAM & PUSS
  

 
 

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards