Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av mellar - 22 oktober 2010 12:12

SKÖNHETEN LIGGER I BETRAKTARENS ÖGA

  

 

 

 

 

 Koka en soppa på spiken...

 

 

Jag AVSKYR verkligen att följa recept... Det finns inget mer trist än att behöva skapa efter anvisningar... HUR MÅNGA konstnärs själar hade kunnat skapa stordåd - om de inte hade lagt ner just sin själ och känsla, för skapandets konst?? Men nu råkar det tyvärr att vara så att jag inte är en konstnär... Nej, jag har inte en enda konstnärlig ådra i min kropp och besitter VERKLIGEN INTE kunskapen och talangen att "skapa på fri hand" vilket ibland oxå medför sina problem...

 

DÅ JAG SJÄLV INTE RIKTIGT FÖRSTÅTT DETTA ;)

 

Oturligt nog så kan det dock återspeglas i min matlagning... Jag kan ha de mest framgångsrika ingredienserna för en succé måltid tillhands... De bästa förutsättningar till att kunna skapa ett mästerverk. Ingredienser som harmoniserar tillsammans på tungan och får smaklökarna att slå klackarna i "gomtaket" ... FAST SEN - går något på vägen HELT FEL...

JA; det kan gå "rent åt helvetet" skulle man lätt kunna uttrycka sig ;) "I´ve get carried away"... Går från att skapa en HÖGST väldoftande, aptitretande gourmét dinner till någon slags sörja som får mig att tänka "VAD HÄNDE??"

Oftast är det en SKIT INGREDIENS som total massakerar hela min anrättning. Får min middag att se allt annat än aptitlig ut och fullständigt tar dö på all matlust what-so-ever...

 

 

 

 

Äta bör man, annars dör man

  

 

 

 

Därför mina kära vänner så gör jag alla en himmelsk tjänst när jag överlåter kökstjänsten till någon annan... Och - om ni ser mig med en Pizza kartong i näven, så är det ENKOM för att jag ibland behöver se något vackert och estetiskt mer tilltalande framför mig... ;)

 

 

 

 

Att göra en groda...

 

 

 MEN; ibland kanske det är min syn som spelar mig ett spratt... För idag fick jag en bild utav min Leopulla på mobilen... Vilken fin groda, skrev jag... För min "syn" sa mig att det var en liten, liten groda på en sten hon höll i handen, och att det sedan även  stod "MUMS" som text trodde jag var för att hon tänkt kyssa grodan...  Jag fick som svar... "Ska ALDRIG baka till dig"... Jag kollade närmare på bilden och då såg (nästan ;) jag att det var ju en KAKA... Kladdkaka.

 

HUR KUNDE JAG (??!!) MISSA DET - JAG SOM ÄR KAKEXPERTEN!?!

 

 

SORRY min Leo... Tur att vi snart ska på "kaksafari"

 

 

 

 

Trevlig Fredag!

Ikväll lagar inte jag maten... ;) 

Underbara helg

   

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards