Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av mellar - 9 oktober 2010 17:41

MAN VINNER MYCKET LITET PÅ ATT KLIVA ÖVER LIK - OM MAN SEDAN ÄR ENSAM TILL ATT LEVA VIDARE

 

 

 

Min son...

 

 

Låt mig få berätta om min kära son. Ja, egentligen berättar jag om en "typisk" sjuåring. För jag har snabbt märkt, när hans vänner varit på besök, att de alla i den åldern är utav samma kaliber. ;)

Igår gick min son till skolan - UTAN JACKA. Vilket resulterade i att jag gick dit lite senare och lämnade in den. MEN; helt mirakulöst (han hade ej saknat den !! under dagen) när vi skulle hem på eftermiddagen så VAR DEN BORTA?? Vi var fyra vuxna som galet letade - ja, för min son själv hade inte tid (det var höstkul på fritids med massa fika och aktiviteter) men ingen kunde finna jackan någonstans. Detta föranlädde till att vi idag fick göra en "akut utryckning" till affären för att köpa en ny höst jacka.

Och här kommer vi till något som är typiskt en sjuåring mina kära vänner!  De kan vara fruktansvärt disträa!! :)

Vi stod där på affären, jag tyckte han skulle prova o "engagera" sig i sitt nya jack inköp - han tyckte inte alls så... Fanns så mycket annat mer roligt för honom att kolla på, MEN så kom han då till slut och drog på sig jackan... Och ni kanske känner igen hur barnen kan vara ibland i den åldern - när de bestämt sig REDAN INNAN de provat att det INTE FUNKAR bara för att de inte är sugna på. "Nääää", sa han till mig. "Det känns inte bra, den är för liiiten"... "Suck" tänkte jag och hjälpte honom att ta på jackan redigt. (Ni vet, de stänger inte dragkedjan eller fixar till kragen utan definierar det som att "på" är lika med "armar i") 

MEN; när jag skulle stänga jackan och fixa till den så kände jag... ATT GALGEN FORTFARANDE SATT KVAR - I JACKAN - PÅ MIN KÄÄÄÄRA SONS RYGG! 

OCH - inte nog med det... för PÅ GALGEN - I JACKAN - PÅ MIN KÄÄÄÄRA SONS RYGG - HÄNGDE DESSUTOM ÖVERDRAGSBYXORNA KVAR!

Och detta hade passerat honom helt obemärkt förbi...

 

Så; låt mig få presentera en "typisk" sjuåring - en underbar, sprallig, disträ och livfull EGEN individ... ja, låt mig få presentera

 

 

MIN SON

  

 

 

 

Äpplet faller inte långt från trädet...

...Även den bäste kan fela...

...Alla är vi barn i början

 

 

 

HA EN MYSIG LÖRDAG PÅ ER

KRAM OCH PUSS

 

 

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards