Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av mellar - 2 oktober 2010 17:30

 

WHOOHOO - DEN 4:E OKTOBER FIRAS

KANELBULLENS DAG

   

 

 

På Måndag, sammanfallandes med "Internationella barndagen", sker Kanelbullens dag... Det mina vänner - är en dag värd sin vikt i mjöl... Fan, det finns alldeles för många "köpmännens dagar" där det mer känns som att det handlar om att lägga tyngden på att sälja än tanke. Dagar som blivit  "upptrissade" av säljmarknaden och förlorat sin grundglans...

Ex, Mors dag... Känns så fel när det kommer hem reklam där de annonserar "ge mor en present" och presenten kostar flera hundra... Meningen är väl inte att barnen skall bli barskrapade hoppas jag (för det är väl de som står för köpet - eller??? ;).

Nej, - för mig - är glädjen absolut (LIKA, hehe;) stor att få en hembakad kaka o ett fint kort = något de själva åstadkommit med andra ord.

SÅ; därför känns Kanelbullens dag som en bra och rolig dag med en enkel mening värd att fira!

 

 

ATT ÄTA BULLAR  - HELA DAGEN

OBEGRÄNSAT - HELT LEGITIMT

 

 

 

Älska dagar vi gör till våra

  

 

 

Söta Lördag

 

Var och köpte mig "lite" Lördagsgodis. Fan så stora påsarna har blivit... Visst smakade godiset bättre förr? När man gick med en tia i handen till affären (i mitt fall Bäckby Tobak) och plockade ner LITE godis i de SMÅ vita papperspåsarna med gula o gröna prickar på...

Det kändes så lyxigt att fylla en sådan påse - de vi har nu skulle man snudd på gå bankrutt av att fylla upp... Men tanken finns fortfarande kvar att; "nu ska jag köpa lite godis" MEN sen någonstans där på vägen falierar ALLT!

För man vill ju ha en bra blandning i sin påse, man vill ha utav alla de sorter, smaker, former, färger... Och även om du bara tar några bitar av varje, så måste man även ta ett par bitar extra - omifall att NÅGON SKULLE SMAKA. Dessutom ser det så lite ut när man tittar ner i dessa nu så överdimensionerade, monstergigantiska påsar... Men, när man sedan har plockat ihop sin påse - ja, då ser det nästan lite äckligt ut med så mycket godis...

MEN BARA NÄSTAN! ;) 

 

 

  

 

Ha en trevlig Lördag mina vänner - med fotboll eller UTAN ;)

Undrar just vad David Beckham gör ikväll...

(jag har inte sett till han... ;)

 

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards