Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av mellar - 6 oktober 2010 21:00

KÄRLEKEN ÄR ETT EVIGT PIRR

  

 

 

"BLÄ, JAG SÅG DIN RÖV"

 

 

...PRECIS SÅ - sa min KÄRA son när han gick förbi mig under ett klädombyte ikväll... VADÅ, tänkte jag. RÖV??? Har mammor de??? Näääää, JAG har bara en söt liten BAKDEL - VEM HAR LÄRT MIN SON sådana GROVA ord??? ;) 

 

 

  

 

 

På Fredag är det då dax igen för en ny insättning... NEJ; det är inte lönen jag talar om - utan min lilla JÄKEL som SKALL in... Så - jag börjar att ladda redan nu... "Nervous wrack on Friday". Men hur var det nu... Tänk Mauro Scocco "Glad att det är över"... Ja, den skall jag tralla på under vägen hem - EFTERÅT.

MEN; om jag nu vore en SPIRAL som precis skall bli insatt och behövde en "trallvänlig"  visa, så skulle det kunna vara något i denna stilen KANSKE ;)

 

  

Som en härlig gudomskälla,
rik och mäktig, djup och stor
är den kärlek, nåd och sanning
som i Melissas *BIP* bor.


Hon har öppnat pärleporten
så att jag kan komma in.
Genom blodet har hon frälst mig
och bevarat mig som sin.

Under över alla under,
allt förlåt hon mig en gång.
Om hennes underbara godhet
glad jag sjunger nu min sång.

 

 

Ja... så skulle i alla fall min visa varit - OM jag varit en spiral ;) 

 

    

 

 

 

Inte Konstigt Eller Annorlunda...

(IKEA)

 

 

Puh, har varit på DET varuhuset idag... Åkte med min superpulla Sussa på en "långresa"... Ni vet den "JAG SKA INTE HA NÅGOT SPECIELLT - BARA NÅGRA SMÅSAKER"... fast - DET skötte jag rätt bra... Som vanligt började vi med att gå... RAKA VÄGEN TILL RESTAURANGEN (JAJA, NI VET vid detta laget att jag inte missar sådant ;) och vi insöp en underbar, delikat....  IKEA måltid = dvs, inte helt otäck men kanske inte heller fullt så bra ;)

Nöjda och mätta så kunde vi sedan fortsätta vår shoppingrunda - fram tills att varuhusets personal nästan kastade ut oss... Vi nötte formligen ut gummigolvet. Men väl vid kassan var vi belåtna samt UTMATTADE - var TVUNGEN att inhandla godis (ni vet blodsockret ;) till hemresan... Sedan blev det hemfärd, efter att jag som VANLIGT  inte mindes vart bilen stod... Men Sussa som har koll på ALLA lägen "fixade biffen" skulle man kunna säga. Hon visste vart hon hade ställt den...

Väl hemma var jag helt slut och hade rätt ont, märks att man inte redigt är i form efter operationen för dessa "större" utsvävningar... men helt klart skönt att få komma iväg lite :)

 

 

TACK Sussa för idag!

(Förlåt om jag drog ner dig i "sockerfördärvet" lite... ;)

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards