Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av mellar - 10 oktober 2010 19:43

LIVET ÄR SKÖRT - DAGEN KAN VARA BRÄCKLIG

VEM VET OM DU FINNS IMORGON

 

 

 

Visst låter det hemskt... "Vem vet om du finns imorgon" MEN ack så sant mina kära vänner... I helgen såg jag en avlägsen bekant på affären, som uppenbarligen haft cancer och genomgått en cellgiftsbehandling... Det fick mig att tänka till.

  

 

Var rädda om erat liv - eran tid

  

 

 

MEN, samtidigt kan man inte gå runt och tänka på ALLT SOM KAN HÄNDA hela tiden heller. Gud, vad skulle man DÅ leva för liv??? Lagom är ALLTID bäst! ;)

Apropå Gud - finns de som behöver bikta sig idag... Som var ute och roade sig redigt igår... NI vet vilka NI är och JAG är inte alls avundsjuk!! Näääää... INTE ALLS.... eller? ;)

 

 

 

Bemärkelsedagen... hehe ;)

  

 

"Jaaaa må den leeeeva... jaaaa måååå den leva!"

 

Min blogg "fyller"  en månad idag :) Har inte en aning om någon (förutom min Leotant då) läser den - eller vad de som Kanske läser den tycker - MEN; idag har jag bloggat i en månad i alla fall...

 

MEN; VEM HAR KOLL PÅ SÅDANA PETITESSER ;)

 

 

 

Livet är som en oljemålning, en ständig tavla... ;)

  

 

 

 

WIN - WIN situation

 

 

Mitt i särklass BÄSTA tips till alla er - som liksom jag BLIR TOKIGA på vart faaaaan alla strumpor TAR VÄGEN efter tvätten?? Ja, alla som likt mig ALDRIG tycks finna två likadana strumpor igen efter tvätt -TROTS ett ständigt inköp av STRUMPJÄVLAR (förlåt - jag VET att det är Söndag, men detta MÅSTE man få svära över). 

Mitt tips - STRUMP MEMORY - med utdelning... :)

Vi gör det i våran familj med jämna mellanrum - eller rättare sagt BARNEN gör det... OCH de gör det MED GLÄDJE!?! Varför undrar ni kanske.... JO; för de får betalt för varje par de lyckas matcha ihop... Jag bokstavligen slänger ut alla olikfärgade / mönstrade strumpor på golvet och sedan parar de ihop dem och får en krona paret... (ibland sker lite konstiga matchningar, men det får man bjud på ;) Och det blir pengar av denna rörelse må ni tro... Runt femtio spänn brukar de fixa ihop - PER PERSON. Så; detta gör barnen med glädje...

 

Och glada barn = glad mamma = en win win situtation :)

 

  

 

 

Nu är det dags för Ensam mamma söker... Skön Söndag på er!

Kram :)

 

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards