Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av mellar - 5 oktober 2010 14:30

CLEANING OUT MY CLOSET

  

 

 

Fyyyfaaaan, vad jag rent ut sagt HATAR att rensa BORT saker. Det är en sak att plocka UNDAN fast fortfarande HA KVAR i sin ägo, men att KASTA är högst smärtsamt... Har nu gått igenom fem säckar med kläder ifrån mina kära barns levnadscykel. Och HERREGUD, jag får en sådan separationsångest så det går inte att beskriva. Minnen, tankar - ja, det känns som att det är ett farväl till livet som varit. Som att den tid som plagget representerar då försvinner för gott.

MEN, idag har jag tagit ett stadigt tag i mitt egna öra och rensat bort - så fem säckar nu blev.... tre.... och en halv ;)

 

 

Jag vill tacka livet
Som gett mig så mycket
Det har gett mig skrattet
Det har gett mig smärtan
Så att jag kan skilja lyckan ifrån sorgen

  

  

  

Liten blir stor...

  

Igår fick jag en redig "förhandsgranskning" på känslor som vi föräldrar säkerligen kommer att få uppleva vid mängder utav tillfällen i livet. Min dotter ville ut och springa innan skolan på morgonen. Visst inga problem, tänkte jag. Kul att hon ville röra på sig... MEN när jag vaknade klockan SEX (06.00 AM) på morgonen, denna fortfarande mörka och rätt kalla Måndag morgon, så greps jag lite smått av panik (jag vaknade av att dörren stängdes) att MIN LILLA TÖS gick ut och sprang - ENSAM PÅ MÖRKA FOLKTOMMA GATOR... Jag blev riktigt rädd. Fan, man vet ju inte vad för skumt folk som kan vara i omlopp och gud vet allt som kan hända "där ute"... Så; jag ringde och bad henne komma hem igen... Kycklingmamma??? Kanske, jag vet inte. Men hellre det än att få bli efterklok.

Min dotter kom dock hem utan några protester och jag blev glad att hon nog förstod mig oxå. Sedan tog hon istället med sig en vän på eftermiddagen och de sprang tillsammans...

Mycket bättre!

  

Men samtidigt som jag helst av allt skulle vilja låsa in min dotter i en "skyddad" värld så VET jag att jag måste "släppa taget" i en sinom tid...

FAST; å andra sidan - med tanke på att jag ser så förbannat ungdomlig ut (hehe ;) så KANSKE jag kan agera "bihang" till min dotter livet ut... hänga med henne på disco, fester, killar, fikan och shopping...  Det hade hon SÄKERT uppskattat! ;)

  

  

 

TUR gott folk... att det inte är "Måndag hela veckan", fysatan så trött man ständigt skulle gå runt och vara då... ;)

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards