Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av mellar - 19 oktober 2010 18:59

JAG HAR INTE GLÖMT BORT - VÄLJER BARA ATT GÖRA DET NU ;)

  

 

 

 

Föreläsning...

 

 

Idag har jag, tillsammans med några utav mina arbetskamrater, varit på en föreläsning. "Good Enough" var ämnet som togs upp och den som talade var Elizabeth Gummesson.

Jag skulle vilja säga att den ( I MINA ÖGON) mycket gick ut på att "peppa" oss till att få en bättre och mer fungerande vardag. Ämnen som kontroll, att övervinna mentala "hinder" samt kommunikation togs bland annat upp... Jag är glad att jag tog mig tiden att gå på föreläsningen - trots att den var frivillig och jag fortfarande är sjukskriven... SJÄLVKLART fick jag NÅGOT nytt i behållning av den MEN; jag kan inte säga att den var jättebra. Vissa vi skrattade - vi kände  igen oss - vi tyckte lika/olika - men mycket utav det som hon tog upp UPPLEVDE JAG, som situationer och handlingar som ter sig rätt SJÄLVKLARA = SOM VI SJÄLVA ÄR MYCKET MEDVETNA OM. Därför VÄLJER jag att se det som att "syftet" med föreläsningen var att "peppa" oss till att "ta tag i" de fel och brister vi har i våran vardag - och som faktiskt många gånger kan sätta "käppar i hjulet" för oss...

Men värd sina pengar??? Nja, jag tycker nog att vi skulle fått lite mera "substans" för våra pengar faktiskt.

 

 

 

 

Allt du gör är en prestation

  

 

 

 

 

Kontrollen blinkar blå,
en signal för det säkra.
Kontrollen blinkar blå,
då är allt som det ska.
 

 

 

Att släppa kontrollen...

 

 

Elizabeth talade mycket om kontroll. Hur vi bland annat "lejer" ut uppgifter till andra - som vi sedan själva är där och "kollar upp" så att de blivit gjorda - som vi vill att de skall göras. Och det är sant. Där kände JAG igen mig mycket. DET får bli min sak att "träna" på och utveckla vidare... För vad händer egentligen om saker och ting inte skulle bli utförda som jag tänkt mig dem???

 

PRECIS... INGENTING!!!

 

 

Ha en bra Tisdagskväll!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards