Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av mellar - 8 oktober 2010 18:44

ATT INSE SINA BEGRÄNSNINGAR ÄR ETT TUNGT NEDERLAG

    

 

 

 Men ibland måste man. Och det tränade jag på idag. Hade tusen saker inbokade - men insåg att min nyopererade kropp inte samarbetar till det, och skar ner på mängden aktiviteter. Det är jag glad för nu... DET FINNS JU EN DAG IMORGON OCKSÅ ;)

 

 

 

Insättning av en liten jäkel, Part ll

  

 

 

"ÄNTLIGEN!"

 

...Som våran kära Gert Fylking skulle ha uttryckt sig. Sedan kan jag bara tacka min lyckliga stjärna för att inte HAN var med mig in till barnmorskan idag - tänk om han lagt av (ELLER JAG ;) nationalsången, på det där viset som bara han besitter kunskapen till att göra. HEMSKA TANKE ;)

 Idag hade de i alla fall utökat personalstyrkan inför mitt besök. Där var barnmorskan, gammelmorskan (en äldre och mer "erfaren" ;) och en uska (undersköterska/socialt stöd/hålla handen och klappa panna ;). Det visade sig att det var gammelmorskan som skulle utföra "stordådet" med påhejandet utav uskan. Min barnmorska tror jag hade köpt en enkel till Hawaii.... eller hehe, hon "sa" till mig att hon slutade för dagen PRECIS den tid som jag skulle vara där... VILKEN OSIS FÖR HENNE ;) Hon sa även att hon tyckte att jag såg riktigt fin ut, såg så fräsch och ärtig ut idag (KOM IHÅG- HON VAR EJ MED IN - DETTA VAR PÅKLÄTT I VÄNTRUMMET) hehe...

Så; det gick vägen idag och jag fick så mycket beröm för min insats i tapperhet, mitt mod, min styrka och att jag var såååå duktig på att slappna av - ja, så mycket beröm för allt, så jag fan trodde de skulle ge mig ett klistermärke samt en klubba när vi var färdiga.... Men nej; jag fick bara ett erbjudande om att ta ett trosskydd samt klä på kroppaset igen.

Fast nu är det då "tack och lov" fem nya ljuva år tills nästa löfte skall infrias...  :)

 

Yippie-Kai-Yay Mother *BIP*

 

  

 

 

 

Du är så vacker för mina ögon,
Som tusen liljor uppå en kvist,
Nu har jag kommit till den tiden,
Då jag får tala om för dig min brist.
  

 

 

 

En liten fråga...

...Vad rymmer det där cylinderformade röret, som vissa arbetsbilar har uppe på sina tak???

Det har jag gått runt och klurat på idag...

 

 

 

HÖSTKRAMAR PÅ ER ALLA

Glöm ej att ta på mamuluckerna nu i kylan ;)

Trevlig Fredagkväll

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards