Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

MER KVALITÉ ÅT FOLKET

Av mellar - 28 oktober 2010 18:14

BARA ATT VARA MÄNNISKA ÄR EN BEDRIFT I SIG SJÄLVT

 

 

 

 

En liten kärleksförklaring...

  

 

 Eva Granlund... Jag säger bara det:

ATT JAG ÄLSKAR DIG!

 

 

 

 Idag var det sista dagen på Kvalitétsmässan som varit i "dagarna de tre" här i Karlskrona. Och då mitt jobb hade blivit nominerade till att kanske vinna Kvalitétspriset som skulle delas ut idag så var jag där ännu en gång.

Med andra ord så fick jag lov att "se om" samma föreläsning en gång till... Men vet ni,

DET GJORDE PRECIS INGENTING...

...för den var helt underbart kul även idag. Och Eva, föreläsaren kan verkligen konsten att hålla en föreläsning UTAN OVERHEAD, TRIST RABBLANDE, ELLER STÅ OCH BEHÖVA LÄSA INNANTILL. Vad vi skrattade...

Hon avslutade dagen, som pricken över i:et, med att ta upp vår högsta chef på scenen för att lära honom kyss-teknik... ;) 

 

  

  

  

KVALITÉTSPRISET   VS   OSCARS

    

  

  

OK, kanske tog i LITE där - men hedersamt är det absolut! Det som gör allt extra roligt i år, är att det är de vi "tar hand om" samt deras anhöriga som har skickat in nomineringarna till vilka de vill skall vinna och varför de tycker dessa är värda ett pris. 

UNDERBAR KÄNSLA I HELA KROPPEN; att någon faktiskt tagit sig tiden att visa oss denna uppskattning av rang - för, bara tanken i sig, att någon gjort sig besväret att bry sig om är GULD bara det!!  

  

  

 

JAG ÄLSKAR MINA PENSIONÄRER

  

 

 

 

Vi vann!!

 

 

Till vår stora glädje så vann vi, tillsammans med Mo-gården samt en person till. Jättekul - bättre kvitto på ett bra arbete kan man knappast inte få. Priset vår arbetsplats vann var 10.000 svenska riksdaler, och gissa om vi på direkt började samtala om vad vi vill göra med pengarna... ;)

 

 

  

 

 

Ha nu en härligt mysig höstkväll i de levande ljusens tecken... På Lördag natt ställer vi om klockorna! :)

 

Kram

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellar - 13 mars 2013 18:08

- VI KANSKE INTE KAN FÖRÄNDRA VÄRLDEN - - KANSKE INTE DE RUNT OMKRING OSS - - MEN KANSKE VI KAN FÅ MÄNNISKOR ATT TÄNKA TILL - - TÄNKA OM - - TÄNKA NYTT - - DET BEHÖVER INTE VARA EN OMÖJLIGHET - - BARA VI GÖR ETT FÖ...

Av mellar - 14 april 2012 23:41

Maybe I'm not listening... ...so blame it on my A.D.D     Denna kåk har varit våranuti många herrans år.   (Japp, det stämmer. I trettiofyra år har jag bebott denna kropp. )   Denna kåk har varit våroch det har nog satt sina spår. ...

Av mellar - 13 april 2012 20:24

EN LIVSLÅNG KÄRLEKSAFFÄR         Fem år av vänskap...    För fem år sedan satt min Leo o jag en dag på jobbet o pratade, hon ville ha motivation till att sluta röka - jag ville stötta... Vi bestämde oss då för att lägga en peng för v...

Av mellar - 12 oktober 2011 19:29

INGET GOTT SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG INGET ONT SOM EJ KAN TILLFÖRA NÅGOT GOTT            Angående det nya "rönet" att en chokladbit om dagen skulle motverka Stroke....       Sonen: Är bra att äta choklad var dag nu, för då ...

Av mellar - 6 oktober 2011 19:17

DE TROR JAG ÄR BLÅÖGD... MEN NEJ - JAG HAR BRUNA ÖGON... ;)            Teknikens under var det ja...     ...Ta det lugnt, ha det bra,du är värd att koppla avLuta dej lugnt tillbaka, välj rätt apparat...       ...Så har då...

Presentation


It´s my party!

Skriv gärna en kommentar,
Ställ en fråga,
Respons är alltid positivt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

showroom


Ovido - Quiz & Flashcards